مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی گفت: در لایحه مالیاتی کشور در سال94 درآمد مالیاتی برای استان خراسان رضوی 2 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶ 24 February 2015

سید علی شهابی در هشتمین گردهمایی علمی آموزشی خزانه‌داران هلال احمر کشور، اظهار داشت: خراسان رضوی دارای 27 شهرستان است و در مجموع 8 درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر حدود 6 میلیون نفر در این استان ساکن هستند و فعالیت‌های مختلف اقتصادی نیز در این استان رواج دارد.

وی عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته ‌به این صورت است که کشور با درآمدهای مالیاتی و نفتی اداره می‌شود و در برنامه پنجم نیز این تکلیف بر عهده کشور گذاشته شده است که برای حداقل هزینه‌های جاری از درآمدهای مالیاتی استفاده شود از این رو در این سال‌ها وصول درآمدهای مالیاتی در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

شهابی گفت: اگر رونق اقتصادی حکمفرما باشد بدون تردید درآمد مالیاتی هم از سطح بالایی برخوردار است اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که اگر مالیات بر درآمد وصول شود توسعه استان را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در لایحه مالیاتی کشور در سال94 درآمد مالیاتی برای استان خراسان رضوی 2 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده ‌که 31 درصد نسبت به سال 93 رشد داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در حال حاضر قطب دوم خودروسازی کشور است افزود: مجموع درآمد‌های استان در بودجه سال آینده، 19 هزار میلیارد تومان است و جلوگیری از انحرافات مالی از اهداف مهم ما است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار