با حضور رئیس کمیته امام خمینی (ره)، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار، نمایندگان مجلس و جمعی از خانواده‌ها و مددجویان کارآفرین کمیته امداد جشن اشتغال یک هزار و 500 نفر از مددجویان کمیته امداد برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 13 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد، با تجلیل از یک هزار و 500 نفر از مددجویان کمیته امداد که با ایجاد ظرفیت‌های اشتغال و خودکفایی به شرایط خوداتکایی رسیده‌اند با تقدیم لوح سپاس و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر 31 هزار خانوار در استان اردبیل با 9.2 درصد خانوارهای استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که به دنبال سیاست توانمندسازی خانواده‌ها سعی وافر بر این است تا زمینه اشتغال برای این افراد فراهم آید.

بهروز زلالی افزود: ما در سال‌های اخیر با اجرای 35 هزار و 600 طرح اشتغالزا سعی کردیم تا اشتغال مولد خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش را فراهم کنیم که اگر این کار انجام نمی‌شد اکنون جمعیت تحت پوشش این نهاد حتی به بیش از 80 هزار خانوار نیز می‌رسید.

وی با قدردانی از همراهی بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی در پرداخت تسهیلات برای اشتغال مددجویان گفت: تلاش ما بر این است تا همه ساله آمار جمیعت تحت پوششمان را با به‌کارگیری سیاست توانمندسازی خانواده‌ها کاهش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد‌: ما تنها نهادی هستیم که بعد از اعطای وام طرح‌های خوداشتغالی را مورد نظارت مستمر قرار می‌دهیم به طوری که سالانه 49 هزار مورد بازرسی و نظارت و بازدید از طرح‌های اشتغالزا به انجام می‌رسد.

زلالی ادامه داد: در کنار همه این نظارت‌ها و کنترل‌ها ما بحث آموزش را جدی گرفتیم تا اشتغال پایدار تحقق پیدا کند که ما موفق شدیم با همکاری فنی و حرفه‌ای زمینه آموزش 8 هزار و 500 نفر از مددجویان را برای اشتغال پایدار فراهم آوریم.

این مسئول یادآور شد: 73 درصد این آموزش‌ها از طریق کمیته امداد و مابقی نیز از طریق سایر نهادها به مددجویان انجام شده تا اشتغال پایدار تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که همراه با پخش کلیپی از توانمندی‌‌های جامعه هدف کمیته امداد بود تعدادی از مددجویان کارآفرین و خودکفا از نحوه اجرای طرح‌هایشان گزارشی ارائه کرده و خواستار توجه جدی مسئولان به‌ویژه رئیس کمیته امداد در پرداخت تسهیلات به میزان مکفی و همچنین تسهیلات سرمایه در گردش برای کارآفرینان و افراد خوداتکا در مجموعه کمیته امداد شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار