رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان:
رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان گفت: بحث جانشینی داعش به جای طالبان در افغانستان از برنامه‌های غرب است.
کد خبر: ۷۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 09 August 2015
حجت‌الاسلام سید عیسی حسینی‌مزاری در همایش هم‌اندیشی افغانستان و تروریسم، چالش‌های میدانی و راهکارهای رهایی، اظهار کرد: امروز در تاریخ افغانستان روزی است که هزاران نفر در شهر مزارشریف و شمال به طور وحشیانه به شهادت رسیدند و از این جهت گروه تروریستی طالبان با بدترین شیوه و برخورد مردم را به کام مرگ می‌فرستد و همچنین این واقعه به شهادت دیپلمات‌های ایرانی و خبرنگار ایرانی شهید صارمی منجر شد.

رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان افزود: بر خلاف تمام معیار دینی و عرف اجتماعی دیپلماتی 9 نفر از مهمانان ما که دیپلمات بودند را به شهادت رساندند، طالبان کاری کردند که در تاریخ مردم ما در برابر ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران خجالت‌زده شویم لذا درست است که طالبان یک گروه تروریستی بود اما جمعی از میهمان‌هایمان را در خانه خودمان به شهادت رساندند.

وی با ابراز تاسف از این حادثه تروریستی، بیان کرد: متاسف هستیم از این حادثه و امیدواریم عذر ما را ملت ایران پذیرا باشند، افغانستان در طول تاریخ یک کشور بحران‌زده بوده است و دلیل آن این است که قدرت‌های خارجی همواره به این کشور توجه داشته‌اند و سوال است چرا؟ این توجه تنها در سه دهه اخیر نبوده است و از دوره‌های قبل وجود داشته است.

حسینی مزاری با بیان دلایل توجه کشورهای غربی و دشمن به افغانستان، عنوان کرد: دلیل این توجه غریب بودن افغانستان از نگاه منابع اقتصادی است، همچنین چهارراه بودن این کشور در شرایط فعالیت‌های ارتباطی است لذا تروریست‌هایی که در کشورهای دیگر حضور دارند گاه در این کشور سازماندهی می‌شوند و اهمیت سوم افغانستان مشرف بودن به منطقه است.

رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان با تاکید بر اینکه نیروهای موجود در افغانستان بسیار ارزان هستند، خاطرنشان کرد: نمونه واضح و روشن آن را می‌توانید در فعالیت عبدالمالک ریگی مشاهده کنید که در فضای جمهوری اسلامی دستگیر شد ضمن اینکه در سایر کشورهای بحران‌زده از نیروهای حاضر در افغانستان استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: از هر جهت کشور افغانستان تضعیف شده و هم اکنون دشمنان ما به همین سمت و سو آن را حرکت می‌دهد و می‌خواهند به آخرین نقطه نابودی برسانند و یکی از اهدافشان تسلط بر منابع افغانستان است لذا امروز مشاهده می‌کنید که غربی‌ها چه استفاده‌هایی از ملت افغانستان می‌کنند همچنین بحث جانشینی داعش به جای طالبان نیز از برنامه‌های دشمن است به طوری که برنامه دارند علیه کشورهای آسیا اقدامات پلید خود را انجام دهند.

نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله مکارم‌شیرازی در افغانستان تشریح کرد: افغانستان زمانی رنگ آرامش را خواهید دید که در راستای امنیت خود تلاش کند لذا امروز که بحث تروریسم مطرح است افغانستان عوامل داخلی ندارد و 90 درصد آنها خارجی هستند و اینجا مسئولیت مردم ما در داخل کشورمان سنگین می‌شود و اگر هوشیار نباشند این سرزمین از دست خواهد رفت.

وی افزود: در همین روزها روزانه هزاران نفر در شهر کابل حاضر می‌شوند که پاسپورت بگیرند و از کشور خارج شوند و در این راستا باید گفت نخبگان، دانشگاهیان و علمای ما در ایران ساکن هستند و باید حرکت کنند به سمت کشورشان طوری که امروز خلاء خطرناک کشورمان نبود نخبگان و شخصیت‌های برجسته در داخل کشور است و امروز شاهد این هستیم افغانستان در حال تخلیه‌شدن است لذا باید نگاه ویژه‌ای به این مساله داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار