احداث آزادراه اهواز-باغملک-ایذه آغاز می شود؟
نباید رسم نامیمومنی که بعضا در دیگر ادارات استان نیز شاهد هستیم- دادن هدیه های نقدی و غیرنقدی به خبرنگاران در حاشیه کنفرانس های خبری- باعث ایجاد این تصور شود که حساسیت ها در خصوص وضع ناایمن جاده های استان کمتر می شود!
کد خبر: ۷۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹ 06 August 2015
مهدی مکارمیطی هفته های اخیر و بویژه پس از دو حادثه تلخ در یک روز که منجر به کشته شدن7 تن از شهروندان خوزستانی شد انتقادات بسیاری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به وضعیت محور اهواز-باغملک- ایذه منتشر شده است.

به گزارش تابناک خوزستان، پس از این انتقادات، استاندار خوزستان جلسه شورای ایمنی راهها را تشکیل داد و مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به دیدار وزیر راه رفت تا توجه وی را به اتفاقات تلخ این مسیر جلب کند. او پس از بازگشت از تهران از موافقت وزیر با بسته احداث آزادراه در این محور تا دهدز ایذه خبر داد،  اگرچه هنوز خبر دقیق و شفافی از اعتبارات احتمالی تخصیص یافته به این موضوع و زمان بندی روند اجرای این پروژه خبری منتشر نشده است، ضمن آنکه بنابر اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان قرار شده وزیر راه این موضوع را از طریق هیئت دولت پیگیری کند.

اگر چه ضرورت دارد متولیان راه و شهرسازی خوزستان پیگیری های خود را در پایتخت ادامه بدهند و شرایط خاص این جاده و نارضایتی ها و اعتراضات مردم استان را به گوش وزیر و سایر تصمیم گیرندگان وزارتخانه برسانند ولی نباید از نقش استاندار و نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی غافل ماند. 

واقعیت این است که در چنین مواردی که قرار است موضوع در هیئت دولت مطرح شود پیگیری و لابی نمایندگان استان در مجلس بسیار ضروری به نظر می رسد در حالیکه تا امروز بجز دو تذکر تعارف گونه و برای رفع تکلیف از نمایندگان استان، شاهد اقدام جدی در این زمینه نبوده ایم.

از طرفی مسئولان استانی راه و شهرسازی نیز می بایست به این نکته توجه داشته باشند که سیاست گذاری و اولویت بندی پروژه های راه قاعدتا از پایین به بالا و بر اساس داده هایی است که از استانها به مرکز مخابره می شود بر همین اساس انتظار طبیعی شهروندان خوزستانی، تعیین اولویت ها در استان بر اساس آمار حوادث و تلفاتی است که در جاده های استان اتفاق می افتد و مردم استان دیگر طاقت شیدن اخبار ناگوار دیگری از این محور پرتردد را ندارند.

ضمن آنکه مسئولان استانی نباید همه انتقادات را به خود بگیرند و اجازه بدهند فضای نقد رسانه ای برای دفاع از حقوق مردم استان ادامه پیدا کند. کسی منکر زحمات و تلاش های مسئولان استانی در حوزه راه و جاده ها نیست اما این واقعیت هم وجود دارد که امروزه احداث آزادراه در این محور مهم ترافیکی به یک مطالبه عمومی در بین مردم تبدیل شده است و جدیت و همت مسئولان راه و شهرسازی خوزستان در عملی کردن وعده هایی که پیشتر و اخیرا در زمینه چهارخطه شدن این محور داده اند می تواند زحمات و تلاش های آنها را به خوبی به تصویر بکشد، از این رو این انتظار هست که آنها از همه ظرفیت های استانی و ملی برای تسریع در اجرای پروژه استفاده نمایند.

هرچند اطلاع رسانی در زمینه فعالیت های صورت گرفته در دو سال گذشته در بهبود اوضاع جاده ای در استان ضرورت دارد اما خدای ناکرده نباید رسم نامیمومنی که بعضا در دیگر ادارات استان نیز شاهد هستیم- دادن هدیه های نقدی و غیرنقدی به خبرنگاران در حاشیه کنفرانس های خبری- باعث ایجاد این تصور شود که حساسیت ها در خصوص وضع ناایمن جاده های استان کمتر می شود!

 خبرنگاران رسانه های گروهی نیز همانند سایر شهروندان خوزستانی، دغدغه حفظ جان و سلامتی هموطنان خود را دارند و همیشه رسالت خود را در تبیین مشکلات و معضلات موجود در استان همانند گذشته انجام خواهند داد و مانند همیشه بر رسالت حرفه ای خود پایبند خواهند بود.

 اگرچه شاید گفته شود اینگونه اقدامات از سوی ادارات با حسن نیت انجام می شوند ولی نباید تصور شود با اهدای هدایای صدهزارتومانی و... می توان برای حل مشکلات چاره اندیشی نمود.

از طرفی می بایست توجه داشت که نقد رسانه ها الزاما به معنای نادیده گرفتن زحمات و تلاش های مدیران و کارشناسان راه استان نیست و قطعا آنها نیز اقدامات خوبی برای رفع مشکلات موجود در سطح جاده های استان انجام داده اند که نباید از حق گذشت و می بایست آنها را هم دید ولی تردید هم نباید کرد که رفع مشکلات ایمنی جاده های پرخطر استان همانند محور اهواز-باغملک-ایذه شاخص خوبی برای سنجش عملکرد و رضایتمندی شهروندان خوزستانی از این اقدامات و تلاش ها خواهد بود، پس چه بهتر که در تعیین اولویت ها و پیگیری ها و رایزنی ها، حل مشکلات این جاده ها در دستور کار قرار بگیرد.

امیدواریم در هفته های آتی خبر آغاز عملیاتی اجرای پروژه چهارخطه شدن محور اهواز-هفتکل-باغملک-ایذه بشنویم و شهروندان خوزستانی شاهد تلاش و کوشش فرزندان خود در اداره راه برای کاهش حوادث ناگوار و تلفات در این محور باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
قابل تحسین است
احسنت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار