اظهارات وکیل شین آیادیها
اینکه گفته می‌شود برای این دانش‌آموزان کار نشده، اجحاف است و نظام برای اینها خوب کار کرده است .
کد خبر: ۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲ 24 January 2015

به گزارش تابناک ،حسین احمدی‌نیازوکیل دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آبادی در خصوص آخرین وضعیت پرونده این دانش‌آموزان اظهار داشت:علیرغم آنچه که در روزنامه مردم امروز نوشته شده بود، نظام و دولت خوب کار کرده‌اند، در این دو سال موضوع دانش‌آموزان شین‌آباد را در چهار دسته قرار دادیم؛ در بحث تحصیل، برای دانش‌آموزان یک مدرسه در حال ساخت است که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

احمدی نیاز افزود:این دانش آموزان اکنون در دفتر مدیر مدرسه که بدین منظور آماده شده است درس میخوانند در این اتاق  صندلی مناسب، لب‌تاپ و پروژکتور قرار داده اند.

وی اضافه کرد: در حوزه درمان آنها نیز مدت ۲ سال به طور کامل در بیمارستان حضرت فاطمه (س) در تهران به طور ۱۰۰ درصد رایگان درمان انجام می‌شود که بهترین اساتید پزشکی تهران پیگیر آن هستند؛ البته زمان این روند درمان ۸ تا ۷ سال شاید طول بکشد، اما دولت برای هر رفت و برگشت آنها از شین‌آباد به تهران ۱۰۰درصد هزینه سفر آنها را تقبل می‌کند .

احمدی نیاز بیان داشت: در حوزه بیمه و دیه ، نیز ۲۶ نفر دانش‌آموز در این حادثه مجروح شده و ۲ نفر دیگر فوت شدند که در مجموع ۲۸ نفر حادثه دیدند که به ۲ نفر فوت شده نصف دیه مرد را داده بودند؛ یعنی نفری ۶۳ میلیون که معترض شدیم و شرکت بیمه ایران نیز بیمه دو نفر فوت شده را نیز ۱۰۰ درصد اعلام کرد و بنده نیز نامه را از دفتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت کردم و به امرالهی مدیرعامل بیمه ایران دادم تا ۱۰۰ درصد مازاد بیمه دیه این دو نفر متوفی را بدهند که از ۲۰۰ میلیون دیه در ماه حرام بقیه را یعنی حدود ۱۳۸ میلیون دیگر را بدهند .

وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی افزود: از ۲۶ دانش‌آموز مانده، ۱۸ نفر دیه خود را در گذشته بدون اطلاع ما به صورت نصف دریافت کردند و رضایت داده بودند؛ یعنی هر چقدر بوده، نصف دیه را گرفته بودند که در حال حاضر ما در دادگستری آذربایجان غربی اقامه دعوا کرده‌ایم تا رضایت‌نامه‌ای که اینها به بیمه دادند باطل شود .

احمدی نیازادامه داد: ۸ نفر دیگر نیز دیه نگرفته بودند که ما به صورت ۱۰۰ درصد دیه آنها را دریافت کردیم؛ یعنی دیه برابر زن و مرد به آنها دادیم .

وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی خاطرنشان کرد:دانش‌آموزانی که در حادثه شین‌آباد دچار سوختگی شدند به تن آنها آسیب وارد شد و آسیبی که به تن وارد شده دیه محسوب می‌شود و میزان آن در شرع اسلام بیان شده است .

احمدی نیاز با اشاره به دیه روان دانش‌آموزان شین آبادی افزود: این دانش‌آموزان شب‌ها دچار کابوس می‌شوند، شب اداری دارند و دچار ضربه روحی شدند؛ ما با پزشکی قانونی صحبت کردیم تا برای آنها دیه در نظر بگیرد که آنها این کار را کردند و این تحت عنوان خسارت معنوی است .

احمدی نیاز بیان داشت: این به میزان سوختگی و تناسب دارد و بعضی گرفته و بعضی در حال گرفتن هستند و بیمه ایران نیز یک دیه عمر به هریک از این دانش‌آموزان داده است که میزان آن ۶۰ میلیون تومان است .

وی گفت: بیمه معلم نیز یک دیه عمر به میزان ۵۰ میلیون به هریک از دانش‌آموزان داده است و درخصوص معیشت نیز دولت ردیف بودجه‌ای به شماره ۵ ـ ۱۵۴۰۰۰ در سال ۹۴ برای تأمین معیشت و دریافت مستمری کودکان شین‌آباد از محل بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر برای آنها اختصاص داده است .

وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی افزود: بنابراین مستمری و معیشت آنها نیز در بودجه ۹۴ قرار داشته است؛ حالا نکته‌ای که وجود دارد این است که در دولت قبلی وزارت آموزش و پرورش تعهدی مبنی بر اینکه این دانش‌آموزان بعد از سن ۱۸ سالگی به استخدام آموزش و پرورش درآیند، مطرح کرد

احمدی نیازخاطرنشان کرد: پیگیر این مسئله هستیم تا این تعهد عملیاتی شود و برای این دانش‌آموزان کارهای خوبی شده است اما پیگیر روان درمانی آنها نیز هستیم و اینکه گفته می‌شود برای دانش‌آموزان کار نشده، اجحاف است و نظام برای اینها خوب کار کرده است.

وی یادآور شد: بنده وکیل رایگان آنها هستم و تمام کارهایی که در طی این ۲ سال انجام داده‌ام رایگان بوده است، اما واقعاً از نظام جمهوری اسلامی سپاسگزار هستم و نباید در قضیه شین‌آباد سیاه نمایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار