بهادر با اشاره به اینکه این دانشکده نه تنها در منطقه بلکه در دنیا از نظر تعداد پیوند دارای رتبه برتر است، اظهار داشت: در سال با حدود ۶۰۰ عمل پیوند رتبه اول پیوند را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۲۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 06 March 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: علی بهادردر شورای اداری استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز رتبه زیر ۵۰۰ جهان داراست، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای بخش مختلفی است که در سطح منطقه دارای اهمیت است‌.

بهادر با اشاره به اینکه این دانشکده نه تنها در منطقه بلکه در دنیا از نظر تعداد پیوند دارای رتبه برتر است، اظهار داشت: در سال با حدود ۶۰۰ عمل پیوند رتبه اول پیوند را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در ایران و ترکیه عمل پیوند زنده به زنده انجام می‌شود که در ایران پیوند زنده به زنده کبد را انجام می‌دهیم.

بهادر بیان کرد: پتانسیل پیوند به سلول‌های بنیادی و باز ساختی اتفاقی است که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای اهمیت ویژه است که چرا که در آینده، پیوند ارگان به سمت ساخت کلیه و کبد در آزمایشگاه خواهد رفت که در داخل بدن انسان قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد: با شروع ساخت بافت‌های کمپوزیت این دانشگاه نیازمند اهمیت ویژه است.

بهادر با اشاره به وجود ۶ مرکز رشد دارو، بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی و آتی افزود: با وجود ۱۱۰ شرکت و ۲۴۰ کارآفرین، ۱۶۶ محصول، ۱.۶ دهم میلیارد فروش و ۱۲۰ عضو هیئت علمی و دانشجو با این شرکت‌ها در ارتباط هستند.

وی مشکل عمده این دانشکده را در ساخت سلول‌های بنیادی مغز و استخوان از بافت چربی و بند ناف و …را با سازمان غذا و دارو عنوان کرد و گفت: این سازمان از نظر کارشناسی هنوز با اینها به خوبی ارتباط نداشته و کارشناسی ضعیفی دارند.

بهادر در خصوص ارتباط دانشگاه‌های نسل اول و سوم افزود: متأسفانه قانون و مقرراتی که در دانشگاه‌ها وجود دارد سیستم‌های نظارتی، مالی و اداری مربوط به دانشگاه‌های نسل اول هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: در این دانشگاه توجه ویژه ای به آموزش می‌شود، زیرا در کنار آموزش عالی؛ پژوهش، محصول و… را خواهیم داشت‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار