نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی از ادامه مخالفت ها با انتقال آب خزر خبر داد.
کد خبر: ۷۲۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷ 02 March 2019

به گزارش تابناک مازندران، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی از ادامه مخالفت ها با انتقال آب خزر خبر داد.

شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه سال 98 با تبصره های مربوط به آن مجموعا با 81 درصد آرای نمایندگان به تصویب رسید و این به معنای موافقت ۸۱ درصدی مجلس با انتقال آب خزر نیست، اظهار کرد: نمایندگان استان های شمالی با تجمع در صحن علنی مجلس مخالفت خود را با انتقال آب خزر اعلام کردند.

وی ادامه داد: تعداد نمایندگان استان های کویری که موافق انتقال آب خزر هستند از نمایندگان استان های شمالی که با انتقال آب دریای خزر مخالف هستند بیشتر است اما این دلیلی بر توقف ادامه مخالفت ها و اعتراض های قانونی با انتقال آب خزر نیست.

شاعری با برشمردن معایب انتقال آب خزر از جمله برهم خوردن محیط زیست، شیوع پدیده ریزگردها، اختلال در اقتصاد و معیشت ساحل نشینان و تنش های اجتماعی، بر مخالفت خود با این کار تاکید کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی انتقال آب خزر را کاری غیرکارشناسی و خلاف نظر کارشناسان و متخصصان حوزه محیط زیست و دوستداران طبیعت عنوان کرد و گفت: در کنار مردم و مسوولان به مخالفت ها و اعتراض های قانونی و مدنی برای جلوگیری از انتقال آب دریای خزر ادامه خواهیم داد.

شاعری با غیر عملی خواندن این مصوبه به دلیل غیرکارشناسی بودن و وجود مخالفت های مردمی، اظهار کرد: نمایندگان شمالی از همه ظرفیت های قانونی خود از قبیل طرح سوال از رییس جمهور، وزیر نیرو و سایر مسوولان ذیربط در راستای جلوگیری از انتقال آب دریای خزر استفاده خواهند کرد.

وی از مردم، رسانه ها، تشکل های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست خواست در چارچوب قانون و مقررات نسبت به اعلام مخالفت خود با انتقال آب دریای خزر اقدام کنند و نمایندگان و مسوولان را در جلوگیری از اجرای این طرح غیرکارشناسی و غیرعلمی همراهی کنند.

 

اخبار مازندران

برچسب ها: انتقال آب خزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار