پلاژهایی که از سوی دستگاه‌های دولتی، خصوصی و حاکمیتی در سواحل دریای خزر در مازندران برای تفرج کارکنانشان راه‌اندازی شده، در صورتی که درمدت تعیین شده 6 ماهه (خرداد ماه سال آینده) اقدام به جمع‌آوری فاضلاب‌های خود نکنند، پلمب می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 29 January 2019

«حسینعلی ابراهیمی کارنامی»، مدیرکل محیط زیست مازندران افزود: مدت تعیین شده از سوی «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهوری و «عیسی کلانتری»، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شده است.

مدیرکل محیط زیست مازندران اظهار داشت: فاضلاب بیشتر پلاژهای این دستگاه‌ها در حاشیه خزر بدون رعایت مسائل زیست محیطی دفع می‌شود. این در حالی است که این معضل را به اطلاع نهاد ریاست جمهوری رساندیم و براساس دستور معاون اول رئیس جمهوری مدت 6 ماه زمان برای جمع‌آوری فاضلاب‌ها تعیین شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون اقدام‌هایی از سوی برخی از این دستگاه‌ها صورت گرفته و با تأمین اعتبار و تهیه دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای جمع‌آوری فاضلاب‌هایی که به دریا می‌ریزند اقدام‌هایی را انجام داده‌اند، تصریح کرد: محیط زیست مازندران برای حفاظت از دریای خزر بخصوص شناگاه‌ها، بزودی وظیفه خود را برای برخورد با صاحبان این پلاژها انجام می‌دهد، زیرا وجود این فاضلاب‌ها تهدید جدی برای سلامت شناگران است.

ابراهیمی کارنامی با تأکید بر اینکه محیط زیست در اجرای قانون با هیچ کس و دستگاهی ملاحظه‌ای نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: درصورتی که دستگاه‌های مربوطه در مدت زمان در نظر گرفته شده اقدام به پاکسازی و جمع‌آوری فاضلاب‌های خود در سواحل خزر نکنند به دستگاه قضایی شکایت و درخواست پلمب دستگاه مربوطه را می‌کنیم.
ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار