محمدباقر نوبخت در بازدید از موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی در کرج با بیان اینکه البرز قطب علمی کشاورزی در کشور است،گفت: موسسات رازی و پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران 2 مجموعه قدیمی و نوین در بخش تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی هستند و فعالیت های این موسسات بسیار موثر و حایز اهمیت است.
کد خبر: ۷۰۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 27 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ نوبخت با اشاره به تبصره 21 لایحه بودجه 98، ادامه داد: بر این اساس مقرر شد که از بودجه دستگاه هایی که کار موازی انجام می دهند کاسته شود و در جای مورد نیاز صرف شود.
وی گفت: طبق این تبصره لایحه بودجه قرار نیست اعتبارات بخش های تحقیقاتی که نتایج امور آنها برای کشور ثمربخش است، تقلیل داشته باشد.
وی افزود: به پژوهشگران و محققان بخش کشاورزی این نوید را می دهم که در این راستا علاوه بر عدم کاهش اعتبارات، حمایت ویژه ای نیز از آن ها می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: قاطعانه این پیام را به تمامی دانشمندان کشور می دهم که به دنبال افزایش منابع برای تحقیق و پژوهش هستیم.
وی گفت: بودجه سال 98 را با چهار هزارو330 هزار میلیارد ریال منابع، 15 آذر ماه امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم.
نوبخت افزود: برای پرداخت مطالبات اعضای هیات علمی دانشگاه ها تاکنون 10هزار میلیارد ریال تخصیص داده ایم و باقی آن نیز تا ماه آینده محقق می شود.
وی عنوان کرد: امید است مردم بیش از پیش از محصول علم و دانش محققان کشور بهره مند شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران مستقر در کرج گفت: جمهوری اسلامی ایران طی چهل سال گذشته نه‌تنها درزمینهٔ بسط آموزش بلکه درزمینهٔ رشد علمی اقدامات تحسین‌برانگیزی را در سطح جهان داشته است.
وی اضافه کرد: یکی از فناوری‌های نوینی که ما در آن صاحب سبک هستیم و جایگاه رفیعی در جهان داریم همین بیوتکنولوژی است، بنده این توفیق را پیدا کردم که برای دومین بار از پژوهشکده بیوتکنولوژی بازدیدی داشته باشم.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفت: خوشبختانه باخبر شدیم در این حوزه در منطقه جایگاه نخست را داریم و در جهان نیز جایگاه سیزدهم به ایران اختصاص دارد.
نوبخت با تأکید بر اینکه در این پژوهشکده شاهد انجام فعالیت‌ها در حوزه نانوتکنولوژی هستیم، افزود: در کنار بایو و نانو ترکیبی که اکنون شاهد هستیم بسیار امیدبخش است.
وی بیان داشت: خوشبختانه شاهد استفاده از فناوری‌های نو در کنار فناوری‌های هوا و فضا هستیم که این مهم نیز از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران طی این چهل سال است.
معاون رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم آثار این فناوری‌های نو را در افزایش راندمان و بهبود کیفیت و مقاوم‌سازی انواع محصولات کشاورزی ببینیم.
نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه استان البرز قطب علمی کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: البرز ، استانی صنعتی و کشاورزی است که پشتیبانی اعتباری از این استان می‌تواند آثار چشمگیری در اقتصاد ملی داشته باشد.
وی با اشاره به برنامه‌های که از سوی مدیریت جدید استان در حال پیگیری و اجرا است، گفت: با اجرای برنامه‌های در دستور کار می‌توانیم طی سال‌های 98 و 99 که جزو سال‌های برنامه ششم است شاهد رفیع‌تر شدن جایگاه استان البرز در سطح ملی باشیم.
معاون رئیس جمهور امروز با حضور در استان البرز از موسسه بیوتکنولوژِی کشاورزی و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار