آمار مبتلایان به سالک در استان فارس به کمتر از ۲ هزار بیمار کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۰۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷ 23 January 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار مبتلایان به سالک از ۱۰ هزار بیمار استان به کمتر از ۲ هزار بیمار کاهش یافته است.
ابراهیمی افزود: این کاهش نتیجه اقداماتی، چون جونده کشی در کانون‌های اصلی بیماری، آموزش و ارائه خدمات درمانی و مشاوره رایگان در شبکه‌های بهداشت و درمان همه شهرستان‌های استان است.
وی با بیان اینکه ارائه این خدمات رایگان ادامه دارد، اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی هر سه ماه یک بار با تشکیل کمیته‌های فصلی، برنامه‌های جونده کشی، آموزش و اطلاع رسانی، بیمار یابی و درمان و نظارت و کنترل بر فعالیت‌های سایر ارگان‌های مرتبطبا این بیماری مقابله می‌کند.
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به این که گزش پشه سالک در ماه‌های گرم سال بوده و ظهورعلائم بیماری یک تا پنج ماه بعد از گزش خواهد بود، گفت: اگر فردی زخمی بر بدن خود داشت که تا دوهفته بهبود پیدا نکرد به پایگاه‌های بهداشت مراجعه کند.
سالک یک بیماری پوستی طولانی مدت بدون درد و تب است که در سال‌های اخیر با توجه به شرایط زندگی حاشیه نشینی در اطراف شهر‌ها به وجود آمده است.
بیماری سالک بسته به تعداد محل‌های گزش پشه به صورت یک زخم یا زخم‌های متعدد در نقاط باز بدن مانند صورت، بینی، گوش، دست و پا ایجاد می‌شود.

برچسب ها: سالک ، بیماری ، کاهش ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار