مدير اتاق فکر استان اردبيل گفت: در نظر داريم مشارکت نهادهای علمی و دانشگاهی را در اين مجموعه بيش از پيش فعال کنيم.
کد خبر: ۶۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 01 August 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، محمد حسن زاده در جمع خبرنگاران با بيان اينکه اتاق فکر استان اردبيل از اول فرودين ماه سال جاری فعال شده است، گفت: اتاق فکر استان اردبيل به همت دانشگاه محقق اردبيلی به عنوان دانشگاه مادر شکل گرفته است.

وی افزود: در قدم اول ما از همکاری استانداری اردبيل کمک گرفتيم و در حال حاضر اتاق فکر استان با ترکيب سه حوزه نمايندگان بخش دولتی، نخبگان دانشگاهی و ذينفعان غير دولتی فعال شده است..

حسن زاده با بيان اينکه اتاق فکر فرصتی برای مشارکت هر چه بيشتر دانشگاهيان در مسائل و تصميمات استان فراهم ساخته است، تاکيد کرد: در اين راستا نه تنها از ظرفيت دانشگاه محقق اردبيلی بلکه از ظرفيت تمام دانشگاه‌ها استفاده کرديم.

مدير اتاق فکر استان تصريح کرد: در حال حاضر گروه‌های نخبگان علمی دانشگاه‌های استان در گروه‌های متعدد متناسب با نياز‌ها و سرفصل‌های پژوهشی اتاق فکر تقسيم بندی شده‌اند تا از ظرفيت علمی تمامی دانشگاه‌ها در راستای تحقق اهداف اتاق استفاده بهينه شود.

عضو هيات علمی دانشگاه محقق اردبيلی با اشاره به شناسايی شبکه نخبگان علمی در اين مجموعه، اضافه کرد: ما هر طرح و پيشنهادی را از اساتيد دانشگاهی، روسا و مديران دانشگاه‌ها و اعضای هيئت علمی مورد بررسی قرار می دهيم.

حسن زاده افزود: پيشنهادات ارائه شده بايد برخوردار از دو ويژگی عمده باشند تا از طريق اتاق فکر بتوان آنها را پيگيری کرد؛ يکی اينکه موضوع استانی باشد و ديگر اينکه قابل پيگيری از طريق نهادهای اجرايی استان باشد.

مدير اتاق فکر استان با بيان اينکه مشکلات استان در اولويت رسيدگی اتاق است، اضافه کرد: انتظار ما مشارکت هر چه بيشتر دانشگاهيان و بخش دولتی در فعاليت‌های اتاق و کمک به پيشبرد اهداف و برنامه‌ها است.

عضو هيئت علمی دانشگاه محقق اردبيلی افزود: عمده موضوعاتی که در اين اتاق در دست بررسی است شامل حمل و نقل، گردشگری، صنعت، معدن، گمرک، کشاورزی، بهداشت و درمان، مسائل زيست محيطی و بحران آب است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار