جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر کشور روز یکشنبه با حضور نمایندگان 15 استان کشور در رامسر آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۹۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 30 December 2018

رییس مرکز هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت که این جشنواره در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دو بخش خیابانی و صحنه ای شامل 12 اثر خیابانی و 9 اثر صحنه ای برگزار می شود.
محمد لارتی با بیان اینکه این جشنواره تا دوازدهم دی ماه در دو شهرستان رامسر و تنکابن ادامه دارد، افزود : تئاترهای بخش خیابانی این جشنواره در میدان امام ، مجتمع بین المللی ارامش و یادمان شهدای دانشگاه ازاد شهرستان رامسر اجرا می شود.
وی گفت: همچنین تئاترهای بخش صحنه ای این جشنواره در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان تنکابن اجرا خواهد شد.
رئیس مرکز هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همچنین 18 نمایش پرده خوانی با موضوع 40 سالگی انقلاب نیز در مدارس مقطع ابتدایی و راهنمایی شهرهای کتالم و سادتشهر از توابع شهرستان رامسر اجرا می شود.
به گفته لارتی در جشنواره امسال نمایندگانی از استان های کهکلویه و بویر احمد ، بوشهر، تهران، آذربایجان شرقی، البرز، ایلام، مرکزی، اردبیل ، مازندران ، فارس، کرمانشاه ، خوزستان ، لرستان ، کرمان و شهرستان ری حضور دارند.
دبیر علمی جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر در خصوص داوران این دوره هم گفت : امسال قضاوت بخش صحنه ای این جشنواره بر عهده دکتر قطب الدین صادقی، دکتر محمد رضا غفاری و دکتر محمود فرهنگ است.
وی افزود : همچنین استاد امیرحسین شفیعی ، استاد وحید لک ، استاد علی اسدی ، استاد فرشاد یاری و استاد محمد رضا درند نیز ارزیابی اجراهای خیابانی را برعهده دارند.
آئین اختتامیه این جشنواره قرار است 12 دی ماه با حضور هیات داوران و هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی در آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن برگزار شود.
دوره گذشته این جشنواره در استان البرز برگزار شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار