ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان يزد با دستور كار «ايجاد منطقه ويژه اقتصادي منفصله يزد؛ نيازمندي‌ها و فرصت‌هاي پيش رو» تشكيل جلسه داد.
کد خبر: ۶۷۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 11 November 2018

«علي اكبر كلانتر» ريیس خانه صمت استان یزد با تشکر از استاندار یزد برای به ثبت رساندن محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد، گفت: این منطقه ویژه اقتصادی، فرصتی کم نظیر برای توسعه و پیشرفت صنایع Hi-Tech و دانش بنیان است.

وي افزود: به همین منظور و با توجه به رویکرد مثبت استاندار وشرکت شهرک‌های صنعتی برای مستقر کردن صنایع Hi-Tech در این محدوده، باید کمیته‌ای تشکیل شود و درخواست‌ها برای استقرار شرکت‌ها در این کمیته مورد بررسی قرار گیرند.

«محمود زماني قمي» استاندار يزد هم در این جلسه بيان كرد: طرح الحاق محدوده منفصله منطقه ويژه اقتصادي يزد با توجه به فعاليت شركت توربو كمپرسور نفت؛ او تي سي( O.T.C ) در استان و ضرورت توسعه اين صنعت استراتژيك در پاسخ به جزئي از نياز شغلي فارغ التحصيلان دانشگاهي و جلوگيري از خروج ارز مورد توجه ويژه قرار گرفت.

وي اظهار كرد: علاوه بر اين موضوع مجموعه مورد نظر توان رقابت با ساير كشورهاي توليد كننده و صاحب نام در اين عرصه را نيز دارد و براي رونق و گسترش فعاليت هاي خود نياز به قرار گرفتن در قالب منطقه ويژه اقتصادي به خوبي احساس مي شد.

زماني قمي افزود:هدف از پيگيري اين موضوع ملحق شدن يك صنعت استراتژيك با امكانات و تجهيزات فعال به منطقه ويژه بود و امكان انتقال مجموعه به مكاني ديگر جايگاه كارشناسي و صرفه اقتصادي نداشت.

وي گفت:استان يزد استاني نيازمند به ايجاد مشاغلي در حوزه دانش بنيان براي حفظ و به كارگيري نخبگان دانشگاهي است و با وضعيت فعلي و كارگر محور بودن بخش صنعت، با مشكلات و عدم توازن در حوزه اشتغال روبه رو هستيم و اميد است اين منطقه در بهبود شرايط موثر واقع شود.

زماني قمي بيان كرد: اميد است طرح الحاق محدوده منفصله ويژه اقتصادي يزد كه با توجه به پيگيري ها و نظرات كارشناسي قوي توسط شوراي عالي به تصويب رسيده است بتواند جزئي از سياست هاي مورد توجه در توسعه صنايع هاي تك،رشد اقتصاد دانش بنيان و تامين شغل براي فارغ التحصيلان دانشگاهي را پوشش دهد.

گفتنی است، در اين نشست با پیشنهاد ريیس خانه صمت یزد مبني بر تشکیل کمیته‌ای جهت نظارت بر استقرار صنایع HI-Tech در محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی موافقت شد و به عنوان یکی از مصوبات جلسه مقاومت اقتصادی به تصویب رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار