بازتاب وسیع نامه آیت الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به آیت الله شبیری زنجانی با توییت قابل توجه فعالان فضای مجازی استان قم همراه شد وآنان نسبت به برخورد دوگانه و متناقض اصلاح طلبان و غرب گرایان نسبت به حمایت از شان مرجعیت واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۶۷۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 29 October 2018

به گزارش تابناک قم، طی هفته های گذشته تصویری از آیت الله شبیری زنجانی منتشر شد که به دیدار یکی از سران فتنه رفته و با برخی از تئوریسین های اصلاحات و فتنه گران جلساتی داشته است.

انتشار این تصویر مورد اعتراض برخی از علما و مراجع قرار گرفته و در ادامه آیت الله محمد یزدی طی نامه‌ای خطاب به آیت الله شبیری زنجانی خواستار رعایت شئون مرجعیت و احترام نظام اسلامی حاکم شدند.

آیت الله یزدی، در این نامه به آیت الله شبیری زنجانی نوشت: «پیرو انتشار تصاویری در فضای مجازی از حضرتعالی در کنار برخی افراد مسئله دار که برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری«دام ظله العالی» احترامی قائل نیستند؛ بدین وسیله به عرض می‌رساند، این موضوع ناراحتی و تعجب مقلدین و حوزویان را در پی داشته است.»

در ادامه این نامه آمده است: «اینجانب نیز در دو مرحله با حضرتعالی مکاتباتی در مورد برخی از مسائل دیگر داشته ام که جواب قانع کننده ای دریافت نکردم؛ لذا این نامه رابه ناچار به صورت سرگشاده خدمتتان ارسال ‌کردم. چگونه می‌شود، حضرتعالی که فرصتی برای ملاقات با هیات رئیسه مجمع عمومی اساتید را ندارید، فرصت می‌کنید در منزل آقایی در تهران حاضر شوید و با این آقایان ملاقات داشته باشید!.»

بیانات آیت الله یزدی با انتقاد شدیدی از سوی اصلاح طلبان و حامیان فتنه مواجه شد؛ تا جایی که حتی برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس مدعی شدند که شأن مرجعیت رعایت نشده و نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی را نوعی توهین تلقی کردند.

این ادعای اصلاح طلبان در شرایطی رخ داده است که بارها شاهد توهین اصلاح طلبان و حامیان آنها به مرجعیت و جایگاه مراجع بوده ایم؛ هنوز یک ماه از انتشار تیترهای برخی از رسانه های زنجیره ای در توهین به آیت الله مصباح یا آیت الله مکارم نگذشته است.

این در حالی است انتشار نامه آیت الله یزدی با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد؛ در حالی که برخی اصلاح‌طلبان سعی داشتند از این نامه سوء استفاده کنند و آن را "وهن مرجعیت" جلوه دهند؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان دادند و از نامه آیت الله یزدی با هشتک #نامه_انقلابی حمایت کردند که در ادامه توئیت برخی از کاربران هم استانی را آورده ایم.

منبع: قم فردا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار