در جلسه شوراي اسلامي شهر قم مطرح شد:
در جلسه رسمي و علني شوراي اسلامي شهر قم موضوع رد لوايح شوراي اسلامي شهر قم مطرح و بر پافشاري بر لوايح تاكيد شد.
کد خبر: ۶۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 26 July 2015
 به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، يكصد و سي و ششمين جلسه رسمي و علني شوراي اسلامي شهر قم امروز برگزار شد كه طي آن لوايح و توافقات ارائه شده، مورد بررسي قرار گرفت.

يكي از مسائل مطرح شده موضوع بازگرداندن لوايح شوراي اسلامي شهر از سوي فرمانداري بود كه مصطفي سعادت طلب رئيس كميسيون امور زيربنايي شوراي اسلامي شهر قم در اين خصوص گفت: چهار لايحه را فرمانداري بازگردانده است كه تأكيد بنده بر پافشاري و اصرار بر اجراي مصوبه است كه بتوانيم در كميته حل اختلاف به نتيجه برسيم.

وي گفت: اغلب اين لوايح در خصوص توافقات است كه كارها انجام شده و پيگيري‌ها صورت گرفته و اميدواريم بتوانيم در كميته مربوطه به نتيجه برسيم.

حسين بختياري نائب رئيس شوراي اسلامي شهر قم نيز در اين خصوص گفت: اين موضوع يك سال و نيم پيش مطرح شده بود و همه مسائل رفع شده بود، حال پس از يك سال و نيم مجدد چرا فرمانداري لايحه را رد كرده جاي سئوال دارد.

وي افزود: بايد به فكر رفع مشكلات مردم باشيم و اين لوايح نيز براي مردم بوده كه به صورت توافق در نظر گرفته شده و اميدواريم برطرف شود.

افزايش مبالغ ماده ۱۶ و ۱۷ تا سقف ۱۰ ميليون تومان

موضوع بعدي كه مورد بررسي قرار گرفت موضوع افزايش مبالغ ماده ۱۶ و ۱۷ طبق تبصره پنجم بودجه سال ۹۴ بود كه حجت الاسلام آتش‌زر رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر قم گفت: اين موضوع تا افزايش ۱۰ ميليون تومان بود كه ما اعتماد به شهرداري داريم اما اگر اين اتفاق رقم بخورد بسياري از مشكلات براي شهردار به وجود مي‌آيد.

حجت الاسلام روحاني عضو شوراي اسلامي شهر قم در اين خصوص گفت: تخصيص اين رقم براي اختيارات شهردار مناسب است و ايشان مي‌توانند به خوبي اين رديف‌ها را مديريت كنند.

دكتر ذاكريان ديگر عضو شوراي اسلامي شهر قم نيز در اين خصوص گفت: اين موضوع و رقم اعلام شده مناسب است و بايد اين حق و اختيار را به شهردار بدهيم تا بتوانيم به نتيجه مطلوب برسيم.

رنجبر معاون برنامه‌ريزي شهرداري قم هم در اين خصوص گفت: رقم ۱۰۰ ميليون ريال كمترين ميزان در ديگر كلانشهرهاست و اين موضوع موجب مي شود تا بتوانيم كارها را به سرعت بيشتري دنبال كنيم.

فاكر ديگر عضو شوراي اسلامي شهر قم با انتقاد از اين لايحه خطاب به شهردار گفت: چرا اين لايحه جزو اولين موضوع شما بوده كه واكنش جدي شهردار قم را در برداشت.

شهردار قم در اين خصوص گفت: اين موضوع اولين موضوعي نبوده كه شهرداري وارد شده و اولين موضوع ما بحث فضاي سبز بود و اين كار جزو روند كاري شهرداري است كه به مدير مجموعه اجازه فعاليت داده مي شود.

در پايان اين موضوع به راي گذاشته شد كه با ۳ مخالف، ۲ راي ممتنع و ۱۶ راي موافق تصويب شد.

احداث مجتمع فرهنگي ورزشي پرديسان با اما و اگر

حجت الاسلام آتش‌زر با اشاره به مصوبه شورا در خصوص مجتمع ورزشي ولايت گفت: فرمانداري اين مصوبه را كه در خصوص دريافت عوارض از اين مجتمع بوده، را رد كرده است.

وي گفت: اين مجتمع ورزشي در پرديسان است كه قرار است توسط دفتر تبليغات اسلامي ساخته و در اختيار همگان قرار گيرد و در اين زمينه شهرداري موافقت كرده بود كه از اين مجتمع هزينه  عوارض گرفته نشود.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر قم بيان داشت: در نامه‌اي كه به فرمانداري ارسال مي كنيم نبايد عبارت عدم را بياوريم بلكه به عنوان خريد خدمت بايد موضوع مطرح گردد.

حسن بختياري نائب رئيس شوراي اسلامي شهر قم نيز در اين خصوص گفت: ايراد فرمانداري در خصوص عبارت عدم دريافت عوارض ايراد صحيحي است كه البته مي‌تواند به صورت ديون دولت و يا در قالب تفاهمنامه اخذ خدمات ارائه شود.

در ادامه مقرر شد تا موضوع اصلاح و به فرمانداري ارسال شود تا اين مجتمع فرهنگي ورزشي در پرديسان احداث گردد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار