عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: اگر خط فقر سال گذشته که میان 2.5 تا 3 میلیون تومان بوده را با این کاهش دو سومی قدرت خرید مردم در نظر بگیریم، تعیین 5 میلیون برای خط فقر حتی کم است.
کد خبر: ۶۵۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 03 September 2018

معصومه آقاپور عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اعلام 5 میلیون تومان به عنوان خط فقر در تهران، گفت: نمی‌دانم این رقم بر اساس چه شاخصی انتخاب شده است اما سبد خانوار در بانک مرکزی یک تعریف مشخصی دارد.

نماینده شبستر در مجلس تصریح کرد: اکنون یک تورم تقریبا دو برابری یا 170 درصدی داریم که در ازای آن قدرت خرید مردم به دو سوم کاهش یافته است و اگر خط فقر سال گذشته که میان 2.5 تا 3 میلیون تومان بوده را با این کاهش دو سومی در نظر بگیریم، تعیین 5 میلیون برای خط فقر حتی کم است.

وی با اشاره به راهکارهای برون رفت از مشکلات کنونی کشور اظهار کرد: با انسجام سه قوه باید محلی را به عنوان دیده‌بانی کل مسائل سیستمی کشور تشکیل داد تا با بررسی شرایط و نحوه اقدامات یک تصمیم عملی اتخاذ شود.

آقاپور تاکید کرد: بعد از دیده‌بانی مسائل و مشکلات کشور باید برنامه‌ریزی کرده و درآمدهای ورودی کشور را کاملا مشخص کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ارز حاصل از فروش منابع نفتی و روابط بانکی ما با دنیا باید تعیین تکلیف شود و با اصلاح روند ارز ورودی به کشور باید سطح درآمدی را بالا برده و وارد اقتصاد خانوار شویم.

نماینده مردم شبستر اظهار کرد: هیچ کشوری نتوانسته تاکنون با اقتصاد ریاضتی به نتیجه برسد، لذا باید بر اقتصاد خانوار متمرکز شویم.

برچسب ها: معصومه آقاپور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار