معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان متفاوت با اقتصاد نفتی است، گفت: تمرکز بر اقتصاد نفتی سبب نابودی اقتصاد کشور می شود.
کد خبر: ۶۴۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 01 September 2018

تمرکز بر اقتصاد نفتی سبب نابودی اقتصاد کشور می شود

به گزارش تابناک قزوین،سورنا ستاری قبل از ظهر شنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان با اقتصاد نفتی کاملا متفاوت است، در اقتصاد نفتی، خام فروشی افتخار است که هیچ اقتصادی در دنیا با این سیاست پایه گذاری نشده است.

وی ادامه داد: در اقتصاد نفتی، معنی اشتغال استخدام است که این تمرکز سبب نابودی اقتصاد می شود در حالی که ما آنچه در اقتصاد دانش بنیان به دنبال آن هستیم نیروی انسانی با مهارت و اعتماد به نفس بالا است که باید محیط را برای فعالیت بهتر این نیرو آماده کنیم.

ستاری با بیان اینکه دغدغه ما در تحقق اقتصاد دانش بنیان تنها بحث مالی نیست، گفت: باید محیط را به خوبی فراهم کنیم تا نخبگان از این محیط استفاده کرده و به جای ادامه فعالیت در خارج از کشور اقدام به ارائه خدمت برای هم وطنان خود کنند.

وی با اشاره ای به پتانسیل بالای این استان در زمینه علمی گفت: به خاطر وجود نیروی انسانی بسیار خوب و مهارت بالای دانشجویان استان آذربایجان شرقی، حساب ویژه ای برای این استان باز کرده ایم تا با حمایت های صورت گرفته کارآفرینانی که عمدتا زیر ۳۰ سال سن دارند به جمع کارآفرینان کشور اضافه شوند که این روند می تواند زمینه ساز تحول بالا در این راستا شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: مراکز علمی ما به دنبال ارائه محصولاتی با ارزش افزوده هستند مساله ای که در مراکز سنتی مورد توجه قرار نمی گرفت.

وی افزود: تلاش می کنیم تا سرمایه گذار بخش خصوصی به جای سرمایه گذاری در طلا و سکه روی نیروی انسانی با مهارت های بالا سرمایه گذاری کند که این امر، لزوم آم هدف ویژه ای است که آن را دنبال می کنیم تا با تربیت چنین نیروهایی شاهد تحول اقتصادی جامعه باشیم.

ستاری با تاکید بر لزوم آماده سازی محیط برای دانشجویان نخبه گفت: صرفا ارائه تسهیلات نمی تواند در این زمینه مفید باشد بلکه آماده سازی محیط برای دانشجویان نخبه به خصوص در محیط استان ها مهم ترین مساله است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال شاهد راه اندازی استارت آپ ها و شرکت های جدیدی خواهیم بود، گفت: شرکت های دانش بنیان باید از صفر کار خود را شروع کنند و به صورت تدریجی رشد کنند تا با دارا بودن پایه های قوی، اقدام به فعالیت های بهتری کنند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی استان را باید آماده سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی کرد که تشویق این افراد به عهده مسئولان علمی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار