۱۸ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز در خصوص مشکلات معیشتی مردم خطاب به نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی نامه نوشتند و خواستار پاسخگویی آنها نسبت به عملکرد خود شدند.
کد خبر: ۶۲۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷ 28 June 2018

در این نامه آمده است:دو وظیفه سنگین قانون گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون بر عهده مجلس شورای اسلامی و وکلای ملت می‌باشد. در باب همین دو مطلب نکاتی را عرض می‌نماییم.

یکی از چالش‌های کنونی انقلاب اسلامی بی شک وجود مشکلات اقتصادی است. این موضوع تا جایی اهمیت پیدا می‌نماید که رهبری معظم انقلاب، اولویت فعلی کشور را اقتصاد می‌دانند و مکررا در دیدار‌های خود با مسئولین کشور به این نکته اشاره می‌نمایند.

در واقع مردم عزیز کشور از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی که اتفاقا شعار انتخاباتی بسیاری از آنان، رفع همین مشکلات اقتصادی بود، توقع دارند که براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به فکر چاره جویی برای برون رفت از وضعیت فعلی باشند.

تعطیلی پی در پی واحد‌های صنعتی، افزایش نرخ بیکاری، افزایش قیمت پی در پی اقلام ضروری و مورد احتیاج جامعه مانند اجناس خوراکی، عدم ثبات در قیمت دلار و بسیاری از موضوعات دیکر که وضعیت اقتصاد کشور را به شکل فعلی در آورده است.

نمایندگان محترم، در کنار این مسائل اولویت دار، اعتراضات صنفی که براساس بی تدبیری مسئولین امر هر از چند گاهی به صورت علنی صورت می‌پذیرد هم می‌بایست مهم توجه قرار گیرد. به طور مثال در قضیه اعتراضات و تجمعات سراسری صنف کامیون داران که مطالبات آن‌ها هم اتفاقا از نوع معیشتی بود، نقش نمایندگان ملت و مجلس شورای اسلامی کجای کار بود؟ این تجمعات در حالی صورت پذیرفت که از مدت‌ها قبل مسئولین نسبت به این موضوع اطلاع کامل داشتند.

حال سوال این است چطور با علم به این موضوع، تلاشی برای حل مشکل کامیون داران عزیز صورت نپذیرفت و مسئولین محترم و به خصوص نمایندگان محترم فقط تماشاگر این اتفاقات می‌باشند؟ تا جایی که اعتصاب سراسری این صنف باعث هزینه‌هایی برای کشور گردید.

مردم انقلابی ایران توقع دارند که در این وضعیت اقتصادی فعلی وکلای خود را در تکاپوی حل مشکلات از طریق تدوین و تصویب قوانین مربوطه در مجلس شورای اسلامی ببینند؛ که البته عملکرد شما نمایندگان محترم و مجلس دهم شورای اسلامی در این زمینه به شدت قابل نقد و تامل می‌باشد.

در آخرین دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس، این به وظیفه نظارتی مجلس اشاره نمودند و فقط تصویب قانون را کافی ندانسته و بلکه پیگیری تا اجرای آن را از مجلس خواستار شدند.

به راستی عملکرد مجلس دهم در این زمینه در چه سطحی می‌باشد؟ متاسفانه هر از چند گاهی زمزمه‌های لابی گری و زد و بند‌هایی که از مجلس شنیده می‌شود به شدت سوهان روح مردم عزیز ایران است. فلان نماینده‌ای که براساس رای و اعتماد مردم بر صندلی مجلس تکیه زده است و با توافق برسر مسائل دست چندم با مسئولین شهری و استانی وظیفه نظارتی خود را نادیده می‌گیرد، حقیقتا که چه عاقبت دشواری را نزد خداوند متعال در پیش دارد.

با توجه به نکات مذکور و بسیاری از ابهامات دیگر نسبت به عملکرد نمایندگان مجلس و همچنین لزوم پاسخگویی مسئولین، از شما نماینده محترم مجلس جهت پاسخگویی و شرح عملکرد سه ساله خود در مجلس دهم، به پاتوق مطالبه گری دانشجویی دعوت به عمل می‌آید. یادمان باشد، در دوران تصدی مسئولیت کاری کنیم که بماند و نه اینکه کاری کنیم که بمانیم...

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه علوم شیراز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
ستاد یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی شیراز
تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز
ستاد یادواره شهدا دانشجویی دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز
انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس
مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی مراکز آموزش عالی و موسسات غیر انتفاعی شیراز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار