کد خبر: ۵۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 08 July 2015
  مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از وجود سه هزار ست تندرستی و ورزشی در پارکها و بوستانهای مناطق 12گانه این کلانشهر خبر داد.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، محمدرضا زین العابدینی گفت: توسعه ورزشهای همگانی و فعالیتهای ورزشی در بوستانها یکی از اولویتهای مهمی است که سازمان پارکها به آن تاکید دارد و در اکثر پروژه‌های اجرایی، سرانه ورزشی را مد نظر قرار می‌دهد.
وی افزود: طی سال گذشته مصوب شده که در احداث هر پارک و بوستان حداقل 10 الی 15 درصد از مساحت آن پارک به بخش ورزش (اعم از نصب ست های تندرستی - احداث جاده سلامت – مسیر دوچرخه سواری) و در پارکهای قدیمی که در گذشته احداث و بهره برداری شده، بخشی به فعالیت‌های ورزشی اختصاص یابد. 
زین العابدینی ادامه داد: با در پیش گرفتن این سیاست، به جرأت می توان گفت که تا چند سال آینده سرانه ورزشی در پارکهای کلانشهر کرج به میزان قابل توجهی افزایش یابد و در تمامی پارکها، آثاری از وسایل ورزشی و انجام فعالیتهای ورزشی توسط شهروندان مشاهده شود.
  مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: در این زمینه از سوی سازمان پارکها و با همکاری واحد فضای سبز شهرداریهای مناطق 12 گانه، هم اکنون در 249 پارک مقیاس کوچک و بزرگ شهر، بیش از سه هزار ست تندرستی نصب شده که روزانه به خصوص در ساعات اولیه صبح، تعداد زیادی از شهروندان با حضور در پارکها، از این وسایل بهره برداری می کنند و به انجام فعالیتهای ورزشی می‌پردازند.
وی در پایان گفت: یکی دیگر از اقدامات موثر سازمان پارکها در راستای افزایش سرانه ورزشی در شهر، ایجاد و بهره برداری از مجموعه ورزشی شهید چمران است که عملیات اجرایی آن از دو سال گذشته آغاز و بهمن ماه سال 93 با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار البرز، رئیس شورای شهر و شهردار کرج و دیگر مسئولان شهری افتتاح شد که دارای مساحتی بالغ بر دو هکتار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار