امام جمعه ایلام گفت: با توجه به نامگذاری امسال اجمالا چند نکته مطمح نظر قرار گیرد، اول همچنان که رهبر فرزانه انقلاب با نگاه جامع خود بارها تاکید فرموده‌اند جبهه اقتصادی اصلی‌ترین جبهه تخاصم و تقابل دشمنان علیه نظام اسلامی است.
کد خبر: ۵۸۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 30 March 2018

به گزارش تابناک ایلام؛آیت‌الله محمد نقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: واضح است تمام تلاش دشمن باز کردن جبهه‌های متعدد و البته وسیع و تلاش جهت برهم زدن اولویت‌ها و نظم و نظام فکری ما و عدم تخصیص بهینه منابع و توان درونی به اولویت‌های حقیقی است.

وی ادامه داد: بنا براین رهبر حکیم انقلاب با درایت همیشگی و بدون معطل ماندن در زمین‌ بازی بدخواهان دین و میهن و درگیر شدن در جبهه‌های مصنوعی یا با اولویت کمتر ، جبهه واقعی دشمن و مختصات آن را شناسایی کرده و چندین سال است بر این تنگه نهیب بر می‌آورند، پس مراقبت و مواظبت ویژه لازم است. 

وی گفت: حمایت از کالاهای ایرانی یکی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و عاملی اساسی در برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: حمایت از کالای ایرانی بسیار فراتر از ترجیح و خرید محصول وطنی است، در حقیقت در این نام تعصب به خرید ساخت ایران و اشاعه و ترویج برای ایجاد فضا و وجهه مثبت برای ساخت ایران پر رنگ تر است.

وی ادامه داد: اصولا ذاتا نامگذاری سال‌ها که یکی از ابتکارات رهبر فرزانه انقلاب است از اندیشه سرشار و نگاه فاخر فرهنگی معظم له سرچشمه می‌گیرد، نام سال‌ها عمدتا و با لذات خمیرمایه فرهنگی و فرهنگ‌ساز دارد و از سوی علاقمندان به فرهنگ انقلاب مشتاقانه پی‌جویی می‌شود تا جایی که محکی برای تطابق  نبض فکری مشتاقان با منظومه اندیشه راقی رهبر حکیم انقلاب است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: برخی عناوین خالص فرهنگ را نشانه می‌گیرند ، مانند سال پیامبر اعظم (ص) برخی فرهنگ مضاعف مانند فرهنگ حکمرانی مانند سال پاسخگویی مسؤولین و یا فرهنگ کار، مانند سال وجدان کار و انضباط اجتماعی و البته اکثریت سال‌ها با درون‌ مایه فرهنگ اقتصادی تعریف شده است.

لطفی تصریح کرد: در 10 سال اخیر به جز سال 94 که با عنوان سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی نامگذاری شد، 9 سال دیگر و همچنین امسال عناوینی در حوزه فرهنگ اقتصاد ، فرهنگ مدیریت و فرهنگ مصرف به خود گرفتند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: اعتکاف برنامه‌ای مهم و اساسی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان و از رویش‌های انقلاب اسلامی است، اعتکاف و روزه‌داری در ایام البیض دارای مصلحت و حکمت‌های فراوان است.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه مناسب برای تفکر و اندیشه و خردورزی، فراهم آمدن زمینه توبه و بازگشت ، فراهم شدن فرصت نیایش، برپایی نماز و تلاوت قرآن، به دست آمدن دوره‌های کوتاه برای محاسبه نفس و خودسازی که حداقل سه روز طول می‌کشد و انسان را از حاکمیت شیطان و نفس اماره و غریزه‌های طغیانگر و عادت‌ها و اشتغال‌های معمول زندگی آزاد می‌سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار