به دنبال گزارش ساکنین یکی از روستاهای شهرستان مانه و سملقان مبنی بر مشاهده حیوانی شبیه پلنگ، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی عازم محل مربوطه شده و به جستجوی منطقه پرداختند.
کد خبر: ۵۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸ 06 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران,پس از دو روز اقامت و جستجو در ارتفاعات، کارشناسان یک گربه پالاس ماده را مشاهده نمودند که در داخل تنه یک درخت ارس کهنسال لانه سازی کرده بود.


 تصاویر فوق العاده از عجیب ترین و کمیاب ترین گربه وحشی ایرانتصاویر فوق العاده از عجیب ترین و کمیاب ترین گربه وحشی ایرانتصاویر فوق العاده از عجیب ترین و کمیاب ترین گربه وحشی ایرانتصاویر فوق العاده از عجیب ترین و کمیاب ترین گربه وحشی ایرانتصاویر فوق العاده از عجیب ترین و کمیاب ترین گربه وحشی ایرانتصاویر فوق العاده از عجیب ترین و کمیاب ترین گربه وحشی ایران

کارشناسان محیط طبیعی گربه پالاس را زیر نظر گرفته و پس از دور شدن گربه با مراجعه به درخت ارس متوجه حضور ۴ توله کوچک در داخل تنه درخت شدند.

بهروز جعفری کارشناس حیات وحش خراسان شمالی که این تصاویر زیبا را تهیه نموده است، جنسیت توله ها شامل ۳ توله نر و یک توله ماده عنوان نمود.

مشاهده و تصویربرداری از گربه پالاس به همراه ۴ توله یکی از رخدادهای نادر و منحصربفرد حیات وحش کشور طی سال های اخیر به شمار می رود.

گربه پالاس با نام علمی Otocolobus manul از خانواده گربه سانان و از گونه های بسیار کمیاب و نادر کشور می باشد. دامنه پراکنش این گونه در ایران بسیار محدود بوده و نسل آن با خطر انقراض روبروست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار