نیمه دوم شهریورماه؛
تابناک: مدیر مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، از برگزاری دومین جشنواره ملی نعنا با هدف رونق اقتصادی و گردشگری این منطقه در نیمه دوم شهریور ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 05 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، محمد علی فرجی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مرکز ارتباطات راهبردی شهرداری، با تاکید بر اینکه نعنای منطقه فین کاشان به عنوان یکی از محصولات کشوری است، اظهار داشت: منطقه فین کاشان با توجه به موقعیت آب و هوایی و سطح زیر کشت 130 هکتاری نعنا به عنوان یکی از مناطق نعناخیز مرغوب معرفی شده است.

وی، از طراحی، ساخت و المان نعنای منطقه فین کاشان در این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: دومین جشنواره ملی نعنا با همکاری اداره جهاد کشاورزی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های مردم نهاد شهرستان برگزار می شود.

مدیر مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، از نعنا به عنوان گیاهی خوش بو و خوش طعم نام برد و افزود: نعنا در پیشگیری از اختلالات سوء هضم بواسطه افزایش ترشح صفرا، کاهش ترشح اسید معده، کاهش تجمع گاز در روده و شل کردن عضلات صاف جدار روده موثر است.

فرجی افزود: نعنا، گیاهی است چند ساله به ارتفاع حدود 50 سانتی‌متر که ساقه رونده دارد و از آن ساقه‌ها‌ی بالارونده و ریشه‌های پایین رونده بوجود می‌آید و در اکثر نقاط جهان کشت می‌شود و در بعضی از نقاط ایران نیز کشت شده و گاهی به صورت خودرو یافت می‌شود.

وی از برگزاری نخستین جشنواره عکس با عنوان " زشت و زیبای شهر "، با محوریت کاهش معضلات شهری و افزایش سطح فرهنگ شهر نشینی خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار تا 15 شهریورماه اعلام شده است.

مدیر مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان بیان کرد: اختتامیه و اعلام برندگان جشنواره عکس " زشت و زیبای شهر "، همزمان با آخرین هفته جشنواره "شهر خوب، شهروند خوب" در بام شهر کاشان برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار