عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت دهم:
عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت دهم گفت: در جامعه اسلامی شرایط نباید به‌گونه‌ای باشد که افرادی به ۵۰ هزار تومان پول محتاج باشند ولی افرادی به صورت قانونی ۲۵۰ میلیون حقوق دریافت کنند؛ اسلام چنین مسئله‌ای را نمی‌پذیرد و نباید این مشکلات در جامعه اسلامی وجود داشته باشد؛ ریشه تمام این مشکلات به دلیل این است که دین کم‌رنگ شده است.
کد خبر: ۵۶۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱ 04 February 2018

به گزارش تابناک قم، علی باقری شنبه شب در ویژه برنامه ایام دهه فجر که در مسجد امام حسن عسکری (ع) پردیسان برگزار شد اظهار کرد: آمریکا همواره با ایران درگیری و دشمنی داشته است و همواره برای ضربه زدن به ایران برنامه‌ریزی و توطئه کرده است.

وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین بهار انقلاب اسلامی ایران قرار داریم خاطرنشان کرد: در حال حاضر که در آستانه چهلمین بهار انقلاب اسلامی قرار داریم نیز همچنان آمریکا با ایران نزاع دارد و علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کند.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت دهم با تأکید بر اینکه همواره به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند هستیم خاطرنشان کرد: متاسفانه مدتی قبل رئیس جمهور در اجلاس سران کشور‌های اسلامی گفت که هر انقلابی شعار دارد ولی این شعارها برای مدت کوتاهی است، نه اینکه به مدت ۳۸ سال ادامه داشته باشد این درحالی است که شعارهای اصلی انقلاب اسلامی ایران « استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، استکبار ستیزی و مبارزه‌ با ظالمان» بود.

وی ادامه داد: شعارهای انقلاب اسلامی، شعارهایی است که هیچگاه نمی‌توانیم آن‌ها را نفی کنیم و یا فکر کنیم که دوره آن‌‌ها به پایان رسیده است چراکه اگر همچین اعتقادی داشتیم به معنی این است که باید استقلال و آزادی کشور را نادیده‌ بگیریم.

باقری گفت: متاسفانه عده‌ای در کشور اعتقاد دارند که انقلاب اسلامی پروژه‌ای برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی بود که با موفقیت انجام شد و بعد از ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ نهاد جمهوری اسلامی تشکیل شد که این دولت مانند تمام دولت‌های دیگر است و باید تمام مناسبت‌های حاکم در نظام بین‌الملل را رعایت کنیم؛ در حالی که این دیدگاه با دیدگاه سیاسی امام خمینی (ره) اختلاف مبنایی دارد، چراکه از نظر امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی پروژه‌ای برای اسقاط رژیم شاهنشاهی نبود بلکه انقلاب اسلامی، غبارزدایی از اسلامی بود که در طول چهارده قرن روی آن را غبار گرفته بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همان اسلام ناب است اظهار کرد: اگر رابطه حاکمیت با انقلاب اسلامی قطع شود، در آن صورت رابطه حاکمیت با دین قطع شده است و اگر رابطه حاکمیت با دین قطع شود در آن صورت جمهوری اسلامی ایران همانند کشورهای افغانستان، پاکستان و ... می‌شود؛ این کشور‌ها حکومتی بر مبنا و اندیشه دینی ندارند و به همین دلیل ممکن است حتی با رژیم صهیونیستی نیز تعامل کنند.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت دهم با بیان اینکه ارتباط حاکمیت با دین آثار و برکات زیادی داشته است تصریح کرد: آنچه که موجب تمایز جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشور‌ها شده است، ارتباط حاکمیت با دین است و این ارتباط است که توانسته، ارزش‌آفرین باشد و تولید ارزش کند.

وی افزود: برخی افراد معتقدند که باید رنگ و بوی دین را از حاکمیت دور کنیم تا مشکلات کشور برطرف شود؛ این افراد می‌گویند که در عرصه سیاست‌های خارجی باید ماجراجویی خودمان را کم کنیم و شعار علیه اسرائیل، آمریکا و ظلم سر ندهیم چراکه فکر می‌کنند این شعارها موجب تحریم‌ها و مشکلات شده است.

باقری عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که آمریکا مصداق کامل استکبار است و اگر استکبار ستیزی را از ماهیت حکومت نفی کنیم، در واقع حکومت از مبنای اصلی خود که براساس آن شکل گرفته بود، تهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی استکبار این است که نافی و مخالف استقلال همه کشور‌ها و ملت‌ها است بنا بر این اگر استکبار ستیز نباشیم، باید استقلال نیز نداشته باشیم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت دهم گفت: در حال حاضر تقابلی که کشور‌های غربی و استکباری در مسئله‌ای مانند حقوق بشر با ایران دارند تنها در مسائل دینی است و سعی می‌کنند تا مسائل مغایر دین، در کشور اجرا شود، یعنی اگر بخواهیم حقوق بشر آن‌ها را بپذیریم باید دین را رها کنیم چراکه آن‌ها مخالف ورود دین به حاکمیت هستند.

وی افزود: وزارت خارجه آمریکا هرساله در ۲۵ بهمن، بیانیه‌ای رسمی صادر می‌‌کند و درخواست آزادی سران فتنه را می‌دهد، درحالی که این یک مسئله داخلی است و آمریکا نباید در آن دخالت کند؛ باید به این مسئله توجه داشته باشیم که هرجایی که جلوه‌های ورود دین به حاکمیت وجود داشته باشد، استکبار با آن مخالف است و می‌کوشد تا به مردم القاء کند که اگر دین از حاکمیت جدا شود، مشکلات برطرف می‌شود.

باقری عنوان کرد: در حال حاضر گفته می‌شود که اگر می‌خواهیم مشکلات کشور برطرف شود باید سرمایه، فناوری و نیروهای متخصص از خارج به کشور بیایند در حالی که کشورهای غربی این امکانات را تا زمانی که به خواسته‌های آن‌ها تن بدهیم، در اختیار ما قرار نمی‌دهند؛ البته ما نافی ورود سرمایه و نیروی متخصص خارجی به کشور نیستیم ولی اینکه پیشرفت و توسعه کشور را منوط به سرمایه‌های خارجی بدانیم، اشتباه است.

وی ادامه داد: دشمنان در سال ۱۳۹۲، حل شدن مشکلات و رفع تحریم‌ها را منوط به توقف تولید انرژی هسته‌ای از ایران کردند و گفتند تا زمانی که تولید انرژی هسته‌ای در ایران متوقف نشود، تحریم‌ها نیز برطرف نخواهد شد و زمانی که جمهوری اسلامی ایران، تولید انرژی هسته‌ای متوقف کرد، آمریکا بازهم بهانه‌جویی کرد و هیچ مشکلی در کشور برطرف نشد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت دهم گفت: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستند و الان بعد از گذشته حدود چهار سال بسیاری از مردم متوجه شدند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی خاطرنشان کرد: همان بحث و دعوایی که در گذشته با دشمنان بر سر ورود دین به حاکمیت داشتیم، همچنان نیز وجود دارد چراکه ما اعتقاد داریم هرجایی که دین را مدنظر قرار داده، موفق بوده‌ایم و هر زمان که به موفقیت نرسیدیم به دلیل کم‌فروغ بودن دین بوده است.

باقری عنوان کرد: تاکنون دین بوده است که توانسته حافظ منافع ملی و امنیتی، تمامیت ارضی و پیشرفت و توسعه جامعه شود و همچنین کشور را از تعدی و حمله دشمن بازدارد، البته بدون تردید مشکلاتی نیز در کشور وجود دارد ولی تمام مشکلات به دلیل توجه نکردن به دین است.

وی بیان کرد: در جامعه اسلامی شرایط نباید به‌گونه‌ای باشد که افرادی به ۵۰ هزار تومان پول محتاج باشند ولی افرادی به صورت قانونی ۲۵۰ میلیون حقوق دریافت کنند؛ اسلام چنین مسئله‌ای را نمی‌پذیرد و نباید این مشکلات در جامعه اسلامی وجود داشته باشد؛ ریشه تمام این مشکلات به دلیل این است که دین کم‌رنگ شده است.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت دهم با بیان اینکه جامعه دینی باید براساس دستورات دینی و الهی اداره شود اظهار کرد: جامعه‌ای که براساس فهم بشر اداره شود، همانند کشور‌های غربی است چراکه کشور‌های غربی نیز براساس فهم خود برنامه‌ریزی می‌کنند اما دین مبانی ویژه‌ای دارد.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد در کشور پرچم نفی دین از حاکمیت را بلند کرده‌اند و در حال حاضر نخبگان انقلابی وظیفه دارند که این مسائل را برای مردم تبیین کنند؛ متاسفانه عده‌ای به ظاهر روشنفکر در کشور گفته‌اند که مشکل انقلاب اسلامی، پایبندی به قانون‌اساسی و انقلاب است درصورتی که تمام مشکلات کشور به دلیل توجه نکردن به دستورات دینی و قانون اساسی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار