بزرگترين مجتمع فرهنگي ورزشي بخش خصوصي در استان قم با بيش از يك دهه فعاليت و استقرار بيش از 10 باشگاه ورزشي در آن و همچنين اشتغالزايي نزديك به 100 نفر در آستانه تخريب قرار گرفته است
کد خبر: ۵۴۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 07 January 2018

به گزارش تابناک قم، در سال‌های اخیر همواره یکی از تاکیدهای مهم مسوولان کشور توسعه ورزش از طریق جلب و جذب مشارکت بخش خصوصی است، تا بسیاری از ساخت‌ و سازها در ورزش، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و بخشی از نیازهای این عرصه مهم اجتماعی تامین شود.

این موضوع راهکاری است که مسؤولان استان و کشور در توجیه کمبود منابع دولتی برای تامین نیازهای ورزش مطرح می‌کنند اما به نظر می‌رسد هنوز در تحقق این مهم برخی مشکلات وجود دارد و بسیاری از فعالان بخش خصوصی به دلیل وجود برخی موانع چندان دل‌خوشی برای سرمایه‌گذاری در ورزش ندارند.

 تعطیلی مجتمع خورشید سوژه داغ ورزش قم

یکی از اتفاقاتی که در چند روز اخیر در رابطه با این موضوع، سوژه داغ جامعه ورزش استان قم شده، بحث تعطیلی یکی از بزرگترین مجتمع‌های ورزشی احداث شده توسط بخش خصوصی در استان قم است، اتفاقی که با مشاهده پلاکاردی مبنی بر تعطیلی و تخریب این مجتمع ورزشی از تاریخ پانزدهم دی‌ماه خبرنگار فارس را بر آن داشت تا با پیگیری بیشتر پی به واقعیت موضوع ببرد.

 10 باشگاه مجهز و 20 رشته ورزشی در آستانه تعطیلی

بنا به اظهار برخی مدیران باشگاه‌های فعال ورزشی در مجتمع فرهنگی ورزشی خورشید منطقه صدوق قم، به دنبال عدم موافقت صاحب ملک (زمین مجتمع) برای ادامه اجاره آن، این مجتمع پس از نزدیک به یک دهه فعالیت موثر در ورزش استان قم و برخورداری از 10 باشگاه مجهز و فعالیت بیش از 20 رشته ورزشی، تربیت ورزشکاران موفق و عضو تیم‌های ملی و همچنین اشتغال‌زایی برای حداقل 100 نفر در آستانه تعطیلی و تخریب قرار گرفته است.

یکی از باشگاه‌داران مجتمع فرهنگی ورزشی خورشید علت تخریب آن را تعلق داشتن اعیانی (ساختمان‌ها) به مستاجر دانسته و احتمال می‌دهد که به علت عدم تمدید قرارداد اجاره و عدم خریداری ساختمان‌ها توسط موجر، مدیر مجمع یعنی احمد مولوی مجبور به تخریب و ویران کردن ساختمان‌های خود شود.

 خانواده‌های ورزش دوست منطقه صدوق قم در شوک

در این پیگیری‌ها با خانواده‌هایی مواجه شدیم که از خبر تعطیلی و تخریب مجتمع فرهنگی ورزشی خورشید شوکه بوده و نگران از بین رفتن تنها مکان مناسب و در دسترس برای فرزندان خود به ویژه دختران و زنان بودند، مجتمعی که در یکی از مناطق پرجمعیت قم احداث شده است.

مراجعه کنندگان با اظهار اینکه زمین مجتمع مربوط به یکی از خانواده هایی است که خدمات عام‌المنفعه بیشماری مانند ساخت مسکن محرومین، مدرسه، هنرستان، درمانگاه و ... در مناطق و شهرهای مختلف کشور داده‌اند از آنها در خصوص ادامه فعالیت این مجتمع که به هزاران نفر کودک، نوجوان، جوان و به ویژه به دختران و زنان این منطقه در محیطی امن و با رعایت اصول اخلاقی و فرهنگی ارائه خدمات می‌کند، انتظار مساعدت دارند.

 عدم توافق اجاره زمین عامل تعطیلی و تخریب مجتمع

خبرنگار فارس در تماس با احمد مولوی رئیس هیأت اسکواش استان قم و مدیر مجتمع فرهنگی ورزشی خورشید، پیگیر جزئیات بیشتر این موضوع شد اما مولوی فقط در یک جمله عدم توافق در ادامه اجاره زمین مجتمع را دلیل تعطیلی و تصمیم موجر برای تخریب این مجتمع اعلام کرد و حاضر به توضیح بیشتر نشد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار