وی بخش دیگرهزینه های دریافتی نمایندگان را مربوط به هزینه مسکن دانست و گفت : مجلس برای نماینده ای که انتخاب می شود مبلغ 250 میلیون تومان به عنوان رهن خانه به وی پرداخت می کند که در پایان دوره نمایندگی این مبلغ را از وی پس می گیرد.
کد خبر: ۵۴۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶ 20 December 2017
غلام رضا تاجگردون میهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران بود که در بخشی از سخنان خود که به موضوع سئوال مجری در خصوص بحث این روزهای شبکه های اجتماعی مبنی بر افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان اختصاص داشت گفت : چنین چیزی صحت ندارد و اصلا چنین افزایشی در کار نبوده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلام رضا تاجگردون در بخشی از برنامه گفتگوی ویژه خبری به موضوع حقوق نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت : اگر قانون افزایش حقوق در مورد نمایندگان اجرا می شد تا الان حقوق نمایندگان بیش از 10 میلیون تومان می بود اما الان حقوق نمایندگان حدود 5 میلیون و هفتصد هزار تومان است.
تاج‌گردون یادآور شد: ما در مجلس اصطلاحا دو کارت حلال و حرام داریم که یکی مربوط به حقوق نمایندگان است. البته برخی نمایندگان مثل من عضو هیات علمی دانشگاه هستند و از آنجا حقوق می‌گیرند. برخی دیگر قاضی هستند و از قوه قضاییه حقوق‌شان را دریافت می‌کنند. اما کارت دیگر مربوط به آیتم‌هایی است که متعلق به نمایندگان نیست و شامل هزینه‌های دفاتر و کارکنان آن‌ می‌شود.
وی در تشریح جزئیات برخی ارقام مربوط به دریافتی های نمایندگان گفت : این حقوق شامل جزئیاتی است که بخشی از آن مربوط به هزینه های دفتر در شهرستان ها و تهران نماینده می شود که 6 میلیون تومان است و برای هزینه در خصوص آب ، برق ، گاز ، تلفن ، بنر و دیگر مواردی که برای یک دفتر باید هزینه شود ، اختصاص داده شده است.
 
 جزئیات دریافتی های نمایندگان مجلس از زبان تاجگردون
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود : مبلغ 600 هزار تومان ماهانه به عنوان پول تلفن همراه به نمایندگان داده می شود که برای خود من کمترین فیش تلفن 1 میلیون تومان در ماه است.
وی گفت : ماهانه مبلغ 2 میلیون و 900 هزارتومان هم به عنوان حقوق برای نیروهای همراه به نماینده پرداخت می شود چون هر نماینده تعدادی افراد را برای انجام امور در کنار خود دارد.
تاجگردون در ادامه به مسئله ایاب و ذهاب نماینده به حوزه ی انتخابیه اشاره کرد و گفت : در هر ماه سه بار نصف هزینه بلیط هواپیما را در صورت مراجعه به حوزه ی انتخابیه به ما پرداخت می کنند.
وی بخش دیگرهزینه های دریافتی نمایندگان را مربوط به هزینه مسکن دانست و گفت : مجلس برای نماینده ای که انتخاب می شود مبلغ 250 میلیون تومان به عنوان رهن خانه به وی پرداخت می کند که در پایان دوره نمایندگی این مبلغ را از وی می گیرد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال مجری مبنی براینکه آیا موضوع افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان را تایید می کنید گفت : نه اصلا افزایشی نداشتیم و متاسفانه در این چند روز رفتارهای غیر منصفانه در خصوص نایندگان در پیش گرفته شد.
تاجگردون در پایان در پاسخ به سئوال مجری که از وی پرسید به نظر شما آیا لایحه بودجه یک صورتحساب حقوق و دستمزد است ، پاسخ داد : نه!
لازم به توضیح است برخی اخبار منتشره در روزهای اخیر از افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان خبر می داد و جدول ریز دریافتی های نمایندگان را هم شرح داده بود.
 
جزئیات دریافتی های نمایندگان مجلس از زبان تاجگردون 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار