معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره برای ایجاد فرصتهای شغلی به دانشجویان این استان در رشته های مختلف پرداخت می شود.
کد خبر: ۵۱۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 04 November 2017
به گزارش تابناک : سید جواد حسینی روز شنبه در دیدار با نمایندگان تشکلها و انجمنهای علمی دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار افزود: همچنین هزار و 330 میلیارد ریال برای مشاغل آی.تی، بخش خصوصی و دانش آموختگان مرتبط به این حوزه اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: از این مبلغ 500 میلیارد ریال به عنوان یارانه به بانک داده شد تا دانش آموختگان هنگام دریافت تسهیلات، کارمزد پرداخت نکنند.
معاون استاندار خراسان رضوی به تکلیف ایجاد 160 هزار فرصت شغلی در استان اشاره و بیان کرد: خراسان رضوی 6 درصد اعتبار و هشت درصد جمعیت کشور را دارد اما ایجاد مشاغل و فرصتهای شغلی برای این استان 18 درصد مشخص شده است.
وی گفت: در برنامه ششم توسعه سالانه هشت درصد رشد اقتصادی برای کشور مشخص شده که این رقم در خراسان 8،7 درصد بوده است.
حسینی افزود: برای افزایش سالانه 4،5 درصدی اشتغال در خراسان رضوی 123 هزار میلیارد ریال سرمایه لازم است که از طریق سرمایه گذاری و ارتباط با دانشگاههای نسل سوم ایجاد می شود.
وی ادامه داد: با هدف تمرکززدایی سال آینده بودجه ریزی عملیاتی می شود و تخصیص بودجه بر اساس عملکرد دستگاهها خواهد بود و در آن بودجه استانی و سهم شهرستانها مشخص می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در برنامه ششم توسعه سهم این استان از بودجه دولتی 70 هزار میلیارد ریال است که 25 میلیارد ریال آن به بخش فرهنگی تخصیص می یابد.
خراسان رضوی در مجموع 260 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در 28 شهرستان، 330 هزار دانشجو و سه هزار و 757 نفر عضو هیات علمی دارد. همچنین 37 موسسه علم و فناوری و 98 شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعالیت دارند.
دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار با 800 دانشجو در 6 رشته مهندسی به عنوان دانشگاه نسل سوم با رویکرد استفاده از رشته های بنیادی و جدید از سال 1392 فعال شده است. 






منبع : بازارکار 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار