عضو مجلس خبرگان رهبری:
امام جمعه مشهد گفت:متاسفانه ماهیت انقلاب نه تنها برای نسل جدید بلکه برای برخی از انقلابیون و حزب اللهی ها نیز روشن نیست.
کد خبر: ۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶ 15 February 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک،آیت الله سید احمد علم الهدی در جلسه شورای عالی بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی در مشهداظهار کرد: امروزدرعرصه جهانی چالشی برای ما قابل تصور نیست؛ برخوردهایی که از سوی استکبار جهانی با انقلاب ما می شود هیچ کدام مشکل آفرین نیست و آسیبی را متوجه انقلاب نمی کند؛چراکه انقلاب ما جریان پرورش یافته در دل برخورد است ؛ برخوردها و رویارویی های انقلاب، ما را قوی تر می کند؛ هیچ قدرتی در دنیا وجود نداردکه هماورد انقلاب مقدس اسلامی باشد .

امام جمعه مشهد با اشاره به روحیه ایثارگری ملت شریف ایران وعدم تاثیر کمبودها و نارسائی ها در جدا نمودن مردم از آرمانهای مقدس انقلاب، افزود: آن مساله ای که به عنوان دست انداز و چالش مقطعی انقلاب مطرح است، مساله گسست نسل است؛ نسلی که امروز آمده در پیرروزی انقلاب نبوده و به دنیا نبوده است، مبانی انقلاب و امام را درک نکرده و امام را به تصویر و سیما شناخته است ،هشت سال دفاع مقدس که الفبای انقلاب است را هم درک نکرده است ، این نسل اگر از نسل انقلابی گسست پیدا کند بزرگترین خطر و چالش برای انقلاب است .

آیت الله علم الهدی در ادامه، تبیین ماهیت انقلاب برای نسل سوم را جهت جلوگیری از تاثیر تهاجم فرهنگی دشمن و گسست نسل ضروری دانست و افزود: متاسفانه ماهیت انقلاب برای نسل روشن نیست حتی برای برخی از انقلابیون و حزب اللهی ها؛ ما باید به نسل جدید بباورانیم دستاوردها و فرایندهای نظام یک چیز است وماهیت انقلاب چیز دیگر، آنچه برای ما مطرح است این است که امام بزرگوار آمدند به عنوان مرجع تقلید و حجت امام زمان علیه السلام، انقلاب را شروع کردند و به پیروزی رساندند؛ این انقلاب از نوع انقلاب پیغمبر و موسی و ابراهیم است؛ انقلاب ما از نوع انقلاب انبیاست؛ در انقلاب انبیا هرچه توقع داشتی همان توقع در این انقلاب هم هست؛ این انقلاب در مسیر انقلاب انبیاست؛ امام برای توسعه و اعتدال ابزار و اهرمی ایجاد کردند و آن نظام جمهوری اسلامی ایران است . نظام سکوی پرش انقلاب است.

امام جمعه مشهد در پایان به موضوع ریزشها و رویشها در این انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: در این انقلاب یک نقطه برنده داریم و اینکه رویش ها از ریزش ها بیشتر بوده است. امروز چهره هایی داریم که از چهره هایی که ریزش کرده اند قویترند؛ یکی از کرامات مقام معظم رهبری در مدیریت خود این است که تا به امروز رویش ها در انقلاب بیشتر از ریزشها بوده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار