کد خبر: ۵۱۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 01 November 2017
مدیر کل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای فرهنگی: امور تربیتی در کنار اقدامات تأمینی مشخصه اصلی تمایزسازمان زندانها با دیگرزندانهای دنیاست.

اسماعیل جمیاری در جلسه شورای فرهنگی زندانهای استان با تأکید بر اجرای برنامه های فرهنگی گفت: امور تربیتی و اجراء فعالیتهای فرهنگی در زندانها مکمل برنامه های تأمینی و ارتقاء نظم و آرامش دراین مراکز است..
به گزارش روابط عمومی زندانهای کهگیلویه وبویراحمد در جلسه شورای فرهنگی که با حضورمدیر کل ، معاونت سلامت، رؤسا و مسؤلین فرهنگی زندانها درسالن اجتماعات اداره کل برگزار شده بود، اسماعیل جمیاری مدیرکل با تقدیر از زحمات متولیان فرهنگی در زندانها گفت: سازمان ما یک دستگاه امنیتی صِرف نیست بلکه نام با مسمای تربیتی در کنار اقدامات تأمینی به اهمیت امور فرهنگی و برنامه های تربیتی و اصلاحی برای افراد زندانی در جهت بازسازی شخصیت آنان اشاره میکند.
 
 وجه تمایز سازمان زندان ها با دیگر زندان های دنیا

وی تصریح کرد: کلمه تربیتی که که همراه با اقدامت تأمینی آمده است مشخصه مهم و با ارزش سازمانها زندانهای کشور است که از دیگر زندانهای قبل از انقلاب و زندانهای دیگر کشورها آن را متمایز می کند.
مدیر کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با بیان اینکه پس ازنهادینه کردن امنیت در زندانها پرداختن به امور تربیتی و فرهنگی است، افزود: توجه به رفتار و منش زندانیان ، امور آموزشی، اخلاقی ، توسعه خدا محوری، تعلیمات دینی و معنوی با مراقبه نفس خودمان و عمل به امور تربیتی مسلماً در ایجاد نظم و ارتقاء برنامه های امنیتی بسیار مؤثر و اثرگذار خواهد بود.
جمیاری اظهار داشت : کارکنان زندان باید متصف به اخلاق و رفتارهای حسنه با مراقبه معنوی باشند تا بتوانند جامعه هدف خود که زندانیان هستند را با توجه به مأموریت ذاتی ، انسانی و کاری خود، آنان را به سوی تربیت اسلامی و فراگیری تعلیمات دینی راهنمایی کنند و این محقق نخواهد شد مگر اینکه برای اصلاح آنان خودمان صالح باشیم .
 
وجه تمایز سازمان زندان ها با دیگر زندان های دنیا 

وی با اشاره به هزینه های انجام شده برای امور تربیتی و اصلاحی زندانیان افزود: کارهای فرهنگی ما بر اساس اصول تربیتی بایستی بر زندانی اثر مثبت داشته باشد تا پس از آزادی از زندان هم فردی مفید برای خانواده و جامعه و هم عودت به زندان نداشته باشد.
این مقام ارشد زندانهای استان با بیان توصیه های اخلاقی و تربیتی در جهت پرداختن به مقوله مهم تربیتی در زندانها وبا اشاره به سیاستهای سازمانی که حول نگهداری صحیح زندانیان و پرداختن به اصلاح و تربیت آنان تدبیر شده است افزود: زندانی باید تحت پوشش برنامه ها وفعالیتهای فرهنگی ، ورزشی وآموزشی قرار گرفته و حتی فرصت تفکر منفی را هم نداشته باشد که این امر به کاهش آسیب و ناهنجاری های درون زندان می انجامد.

در این جلسه معاونت سلامت ، اصلاح و تربیت ، رؤسا و مسؤلین فرهنگی زندانها ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فرهنگی به بیان مشکلات و درخواستهایی جهت بهبود کیفیت این برنامه ها در زندانها شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار