رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی مطرح کرد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی صادرات کالاهای تولید شده در منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس با رفع محدودیت‌های صادراتی کالاهای کشاورزی و خشکبار ۹۷ میلیون دلار صادرات داشته است.
کد خبر: ۵۱۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳ 23 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، حسین نجاتی عصر امروز در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی استان با بیان اینکه وزن کالاهای صادر شده در این مدت با یک میلیون و 200 هزار تن برآورد شده است اظهار کرد: ارزش کالاهای غیر نفتی استان که در نیمه نخست سال از گمرکات کل کشور صادر شده، حدود یک میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به رشد 200 درصدی صادرات کالاهای تولید شده در منطقه آزاد ارس در همین زمان افزود: منطقه آزاد ارس با رفع محدودیت‌های صادراتی کالاهای کشاورزی و خشکبار 97 میلیون دلار صادرات داشته که سهم 9.6 درصدی از صادرات غیر نفتی استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این مدت، صادرات محصولات شیمیایی و پتروشیمی استان هم از رشد 111 درصدی برخوردار بوده است گفت: صادرات فلزات 6.6 درصد و سنگ و مواد معدنی 5.4 درصد از سهم صادرات غیر نفتی استان را در شش ماه اول امسال به خود اختصاص داده است.

نجاتی مقصدهای صادراتی محصولات غیر نفتی استان را به ترتیب کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، روسیه، پاکستان، ایتالیا و بلغارستان اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اینکه صادرکنندگان ما نباید از ظرفیت بازارهای سوریه و عراق غافل باشند. خاطرنشان کرد: زمینه حضور تجار ایرانی در عراق و سوریه به مراتب مهیاتر از سایر کشورهاست.

وی ضمن قدردانی از فعالان تولیدی و اقتصادی بخش خصوصی اعلام کرد: مدیریت ارشد استان تمام قد از صادرات پشتیبانی می‌کند.

در این جلسه اصلاح سیستم واردات، سیستم بانکی و سیستم ممنوع الخروجی برخی تجار و تسهیل حضور در نمایشگاه‌های بین المللی به عنوان پیشنهاد برای بهبود تراز اقتصادی کشور در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مطرح و بر تعیین سفرای اقتصادی در بازارهای عراق و سوریه تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :