مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت:نظارت بر طلا و مصنوعات آن توسط این اداره انجام می‌شود،و ما تنها مرجع رسمی تعیین عیار و سنجش مصنوعات طلا هستیم .
کد خبر: ۵۰۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱ 14 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، محمودرضا نیازی در نشست خبری که امروز (22 مهر) به مناسبت روز ملی استاندارد برگزار شد، افزود:طی چهار سال گذشته 607 مورد نظارت در این بخش داشتیم که 13 مورد آن مربوط به امسال بوده است.

وی خاطر نشان کرد:خوشبختانه در گشت‌های مشترکی که در این خصوص برگزار کردیم مشکل جدی در عیار طلا نداشتیم وبه علاوه طی دو سال گذشته هفت کارگاه تولیدی مصنوعات طلا در استان نیز کد شناسایی دریافت کرده اند.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه  تصریح کرد: استان‌های پیشتاز در حوزه استاندارد است و ضریب نفوذ 100 درصدی استاندارد را در استان داریم.

به گفته این مسئول:850 واحد تولیدی فعال در استان کرمانشاه داریم که از این تعداد 450 واحدتحت مقررات استاندارد قرار دارند که روی آنها پوشش کامل داریم و بازدیدهای دوره‌ای از این واحدها انجام می‌شود.

وی ابراز داشت:930پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی استان صادر شده  صادر شده و در چهار سال گذشته 4400 مورد بازدید از واحدهای تولیدی استان صورت گرفته که 723 مورد آن مربوط به شش ماهه امسال بوده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصرییح کرد:در این بازدیدها هفت هزار مورد نمونه برداری بر روی محصولات انجام شده که از این تعداد نیز 570 مورد مربوط به نیمه امسال بوده است.

نیازی  اظهار داشت:35 مورد صدور پروانه استانداردمنجر به اشتغال مدیران کنترل کیفی در واحدهای تولیدی  شده که این عدد در سال گذشته 55 مورد بوده است.

وی ابراز داشت: یکی از طرح‌هایی که توسط اداره کل استاندارد اجرا می‌شود طرح بازرسی از بازار  است که به صورتی تصادفی و از سراسر بازار صورت می گیردودر این بخش نیز طی چهار سال گذشته 36 هزار مورد بازرسی از سطح بازار کرمانشاه با هزینه پنج میلیارد ریال از منابع اداره کل انجام شده که 5200 مورد آن مربوط به شش ماهه امسال بوده است.

نیازی تصریح کرد: در این چهار سال 15 هزار کالای فاقد علامت استاندارد نیز از سطح بازار جمع شده که 1250 مورد آن در شش ماهه امسال بوده است.

وی اقزود: 72 جایگاه CNG فعال در استان داریم که نظارت جدی بر آنها صورت می گیرد ولی متاسفانه در ابتدای طرح گاز هشت جایگاه به دلیل عدم دریافت تاییدیه استاندارد قطع شد و اکنون نیز 68 جایگاه در دستور کار استانداردسازی قرار دارند.

به گفته این مسئول:در چهار سال اخیر 450 هزار شیر و سیلندر گاز امحا و یا از چرخه مصرف حذف شده که حدود 30 هزار مورد آن مربوط به امسال بوده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه  گفت:بر 104 جایگاه عرضه سوخت و حدود هزار نازل سوخت موجود در این جایگاه‌ها نظارت حاکم است و طی چهار سال اخیر 12 هزار مورد بازرسی از نازل‌های بنزین و گازوئیل در استان داشتیم که 1071 مورد آن در شش ماهه امسال بوده است.

وی افزود: اگر هرگونه مغایرت یا کم فروشی وجود داشته باشد تا زمانی که رفع نقص انجام شود، نازل پلمب خواهد شد.

نیازی  اذعان داشت بر ترازوهای موجود در بازار هم  نظارت داریم که طی چهار سال گذشته 37 هزار و 696 مورد بوده و 4530 مورد آن مربوط به امسال بوده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: در خصوص باسکول‌های سنگین جاده‌ای و محصولات کشاورزی نیز در چهار ساله اخیر 1245 مورد آزمایش انجام دادیم که 263 مورد آن مربوط به امسال بوده است.

وی گفت: بیش از 50 درصد کالاهای صادراتی استان مشمول استاندارد اجباری هستند که نظارت جدی بر آنها صورت می‌گیرد که در این بخش نیز در چهار ساله اخیر 13 هزار و 675 بازرسی بر روی کالاهای اظهار شده وارداتی و صادراتی و 4383 مورد بازرسی  بر روی کالا در مرز و بازارچه‌های مرزی صورت گرفته است.

 مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه ابراز داشت: حدود 50 ساله اداره کل استاندارد استان کرمانشاه در حال فعالیت است ودر بین ادارات کل استاندارد کشور جایگاه پنجم یا ششم کشور را داریم.

نیازی اظهار کرد: یکی از اهداف ما تدوین استاندارد برای کالاها به صورت بومی است که در این راستا تدوین استاندارد برای گلیم هرسین، گیوه، ارغوان بافی، چاقوی کرند، نان برنجی، نان خرمایی، جوانه نخود و ... را داشتیم.

وی گفت: در چهار سال اخیر 64 مورد نیز تدوین استاندارد ملی داشتیم.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه شعار امسال روز جهانی استاندارد را نیز "استاندارد شهرها را هوشمندتر می‌کند" اعلام کرد و افزود: همه باید با هم و با استفاده از کالای ایرانی استاندارد به تحقق این شعار کمک کنیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار