نماینده مردم تبریز:
فارس:نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید به اینکه اگر توضیحات دیوان محاسبات قانع‌کننده نباشد، استیضاح وی قوت خواهد گرفت، گفت: رئیس دیوان محاسبات با رای نمایندگان در آن جایگاه قرار گرفته و باید پاسخگو باشد زیرا نمایندگان به دنبال یک جواب قانع‌کننده هستند.
کد خبر: ۵۰۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 07 October 2017
احمدعلیرضا بیگی، به موضوع رسیدگی پرونده حقوق‌های نجومی توسط دیوان محاسبات اشاره و اظهار کرد: اصل حقوق نجومی یک ایراد اساسی برای کشور است و حتی زمانی که موضوع مدیران نجومی‌بگیر در کشور مطرح شد دولت با یک اقدام ارزشمند رسماً از مردم عذرخواهی کرد زیرا موضوع بسیار با اهمیت بوده و نیاز به پیگیری مجدانه دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی به دنبال فراموش کردن حقوق‌های نجومی هستند، بیان کرد: در حال حاضر با وضعیتی مواجه شده‌ایم که انگار خبری از نجومی‌بگیری در کشور نبوده و چنین موضوعی به کل اتفاق نیافتاده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس پیگیر موضوع حقوق‌های نجومی مدیران بوده و در این راستا از قوه قضائیه جهت رسیدگی به موضوع مطالبه داشته‌ایم، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیوان محاسبات گزارش نحوه برخورد با حقوق‌های نجومی را خواستند تا اطلاع از وضعیت رسیدگی به موضوع را داشته باشند.

وی اذعان داشت: رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری بوده که به طور مستمر نسبت به رسیدگی سریع و شفاف‌سازی این موضوع که علامت سوالی برای همه شده، تاکید داشته‌اند.

بیگی اضافه کرد: متاسفانه برخوردی با مدیران نجومی‌بگیر صورت نگرفته و از این رو نمایندگان به طور جدی پیگیر این مسئله خواهند بود.

وی با تاکید به اینکه اگر توضیحات دیوان محاسبات قانع‌کننده برای نمایندگان مجلس نیاشد حتما موضوع بازخواست و استیضاح رئیس دیوان محاسبات قوت خواهد گرفت، گفت: رئیس دیوان محاسبات با رای نمایندگان در آن جایگاه قرار گرفته و در صورت عدم توضیحات مکفی و قانع‌کننده، قطعاً بازخواست جدی‌تر خواهد شد زیرا نمایندگان به دنبال یک پاسخ قانع‌کننده هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ملت ایران حق مطالبه و رسیدگی به وضعیت حقوق‌های نجومی را دارند ولی متاسفانه روند رسیدگی به این موضوع نشانگر این است که بنا به انجام کار موثر و برخوردی با نجونی‌بگیران نیست و حتی موضوع به طور کل به سمت فرسایش و فراموشی سوق داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نمایندگان مردم ایران پیگیر حقوق‌های نجومی و بقیه موضوعات که تحت‌الشعاع برخی سهل‌انگاری‌ها و مسامحه قرار گرفته شده، هستیم، ادامه داد: قطعاً باید دیوان محاسبات پاسخگوی روند رسیدگی به این موضوع بوده و بتواند پاسخ قانع‌کننده‌ای به سوالات نمایندگان داشته باشد.

بیگی با بیان اینکه اقدام دیوان محاسبات در تعیین مبنای کف حقوق ۲۰ میلیون تومان جای تاسف دارد، افزود: متاسفانه طبق مصوبه دیوان محاسبات تا ۲۰ میلیون حقوق حق محسوب شده و بعد از آن به عنوان حقوق نجومی مطرح می‌شود که این موضوع باعث شده تا برخی از افراد که می‌توانستند چنین حقوقی را دریافت کنند ولی به علت برخی دلایل، ملاحظات و تعهدات از اخذ چنین حقوق‌های امتناع کردند، حال به دنبال منفعت و معوقات خود هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :