کد خبر: ۵۰۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰ 02 October 2017
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال های اخیر با نگاه عمیق مقام معظم رهبری و توجه دولت شاهد موفقیت و برکت بیش از پیش سواحل مکران هستیم و زیرساخت های آن در بخش های مختلف در حال آماده شدن است.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز دوشنبه در بازدید از شهرستان کنارک و پایگاه سوم دریایی کشور اظهار داشت: سواحل مکران اهمیت فراوانی برای جمهوری اسلامی ایران دارد و به همین دلیل سفر نخست خودم را از این منطقه آغاز کرده ام.
وی افزود: پیشرفت های سواحل مکران در حوزه های مختلف قابل مقایسه با گذشته نیست و این منطقه با همت دولت بزودی متحول خواهد شد.
وی بیان کرد: نیروی دریایی ارتش آمادگی دفاعی و راهبردی خوبی دارد و می تواند در این منطقه مفید و موثر باشد.
وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی وظیفه دارد تا تدابیر مقام معظم رهبری را برای آبادانی و توسعه سواحل مَکُّران به نتیجه برساند، خاطرنشان کرد: موفقیت و پیشرفت سواحل مکران مدیون توجه عمیق رهبری است.
به گزارش ایرنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در بدو ورود به کنارک مورد استقبال گرم مسئولان این شهرستان قرار گرفت.
فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در این سفر یک روزه از میدان تیر منطقه سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش، یگان های شناور سطحی و زیرسطحی، پهپاد، توانمندی یگان های شناور سطحی و زیرسطحی، یگان های پدافند هوایی و پایگاه سوم هوادریا بازدید کرد.
وی همچنین از طرح های عمرانی، آموزشی و بهداشتی و آبرسانی نظیر کارخانه های آب شیرین کن، آپارتمان های مسکونی، بیمارستان ۶۴ تختخوابی، مرحله دوم مهمانسرای مکران و مجتمع آموزشی ورزشی ولایت نیز بازدید کرد.
بندر کنارک در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در سواحل دریای مکران و همسایگی شهرستان چابهار و استان هرمزگان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار