گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار توسط حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در محل سینما 29 بهمن تبریز با استقبال پرشور مردمی و با حضور پژوهشگران و عاشیق‌های آذربایجانی و سایر هنرمندان و علاقمندان به این رشته برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 17 June 2015
به گزارش خبرنگار ما ، رئیس حوزه هنری این استان گفت: کسی می‌تواند ادعای انتظار داشته باشد که خود را باارزش و آرمان‌های اسلامی منطبق سازد و این ارزش‌ها را در درون خود و جامعه نهادینه سازد و بی گمان موسیقی عاشیقلار این ادعا را به عینه در این مجلس نشان دادند.

حسن میلانی هدف از برگزاری این گردهمایی را معرفی ادبیات و فرهنگ فولکوریک مردم و ایجاد روحیه نشاط و شادابی و در نتیجه ارتقای فرهنگ انتظار است .

وی همچنین هدف از برگزاری این گردهمایی را با حضور هنرمندان رشته موسیقی عاشیقی معرفی هر چه بهتر این هنر به مردم به ویژه در موضوعات دینی و ارزشی عنوان کرد و گفت: زیربنای موسیقی عاشیقی مبتنی بر غیرت دینی است و هر جا که این موسیقی باشد غیرت دینی و حدود الهی حفظ می شود.

وی ادامه داد: ادبیات شفاهی و فولکلور منطقه آذربایجان توسط بزرگ مردان موسیقی عاشیقی سینه به سینه به ما انتقال یافته است به طوری شاهدیم این نوع از ادبیات اشعار خود را با نعت پیامبر و ائمه اطهار (ع) شروع کرده‌اند تا الهام بخش و مبارک کننده اشعار و گفته‌هایشان باشد.

میلانی خاطر نشان کرد: مهم ترین وظیفه یك فرد منتظر تلاش براى كسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام زمان (علیه السلام) است؛ چرا كه انسان بدون شناخت امام و منزلت او نمى تواند وظیفه خود را در رابطه ى با او تشخیص دهد.

وی تصریح کرد: موسیقی عاشیقی این ظرفیت و پتانسیل را دارد که از طریق آن بتوانیم به معرفتی که لازمه منتظر بودن است را کسب کنیم.

گفتنی است، در ادامه این برنامه گروه های مختلف عاشیقی نظیر گروه کر قارا داغ، اشیق چنگیز، عاشیق فتح الله، عاشیق علی اصغر ونیاری، عاشیق بهمن قربان زاده، عاشیق نبات علی علیزاده به اجرای برنامه پرداختند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :