از سوی رسانه‌ها؛
چهره‌های شاخص ورزش قم در سال ۹۵ طی مراسمی باشکوه از سوی رسانه‌ها و فعالان ورزش در حوزه رسانه تجلیل شدند.
کد خبر: ۴۸۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 29 August 2017
به گزارش تابناک قم، نخستین آیین تجلیل از برترین‌های ورزش استان قم از سوی رسانه‌ها در سال ۹۵ شامگاه دوشنبه در رستوران رز سفید قم برگزار شد.

در این مراسم، برترین‌های ورزش استان قم در شاخص‌های برترین ورزشکار مرد و زن، برترین مربی مرد و زن، پدیده‌های زیر ۱۶ سال و داوران در نظر سنجی انجام شده از سوی خبرنگاران ورزشی ۱۳ رسانه مکتوب و آنلاین معرفی شدند.

در این مراسم ابتدا حامد اسماعیلی خبرنگار ورزشی و مجری برگزاری مراسم طی سخنانی اظهار داشت: ورزش قم نیازمند رشد و تعالی در حوزه رسانه‌ها است و نقش خبرنگاران و اهالی رسانه در این رشد و تعالی، بدون این که به دنبال شعار باشیم غیر قابل انکار است.

وی افزود: مراسم تجلیل از برترین‌های ورزش استان قم از نگاه رسانه‌ها قرار بود در وسعت بزرگ‌تری برگزار شود و تیمی حرفه‌ای روی برگزاری این مراسم کار کرد و حتی زیرساخت‌های آن فراهم شد اما برخی کم لطفی‌ها مانع از اجرای آن در قواره مد نظر شد.

اسماعیلی با تأکید بر این که ورزش قم با ایده‌های زنگار گرفته و کوته فکری از اهداف خود دور می‌افتد عنوان کرد: توان بالای ورزشکاران قمی در عرصه قهرمانی قابل انکار نیست و این، حاصل تلاش همه هیئت‌های ورزشی، ورزشکاران، مربیان و داوران است اما امروز ورزش به ابرازهای انگیزشی جدید نیاز دارد.

این خبرنگار ورزشی تصریح کرد: در روند انتخاب برترین‌های ورزش قم از نگاه رسانه‌ها روزنامه‌های ۱۹ دی، همشهری، ایمان و کریمه، خبرگزاری‌های مهر، فارس، برنا، تسنیم، ایلنا، ایرنا و ورزش سه، گروه رسانه‌ای قم اسپورت و رسانه‌های نوین فعال در فضای مجازی شرکت داده شدند.

دغدغه‌های اهالی ورزش قم درک می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز در این مراسم با تأکید بر درک دغدغه‌های اهالی ورزش قم، گفت: دولت تدبیر و امید این دغدغه‌ها را مد نظر دارد.

احد جمالی اظهار داشت: حضور در جمع ورزشکاران و منتخبان ورزش قم از نگاه رسانه‌ها باعث افتخار است و ورزش به عنوان اصلی مهم و نشاط آور در حوزه همگانی و عامل کسب افتخار در حوزه قهرمانی اهمیتی ویژه دارد.

وی افزود: به ظرفیتی که بین جوانان استان ما در سطح کشور در حوزه ورزش قهرمانی وجود دارد کاملاً واقف هستم و ورزشکاران ما در صورتی که پشتیبانی مناسبی از آن‌ها صورت بگیرد در سطح کشورهای حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهند داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: می‌دانیم که ورزشکاران و مربیان ما دغدغه‌هایی دارند و این دغدغه‌ها قابل درک است ضمن این که چشم انداز خوبی برای ورزش در دوران دولت جدید در نظر گرفته شده و دولت تدبیر و امید دغدغه‌های جامعه ورزش قم را مد نظر دارد.

لزوم اتحاد بین اهالی ورزش قم

رئیس اداره ورزش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم اتحاد بین اهالی ورزش قم گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در یکی دو سال گذشته منشأ خدمات زیادی به جامعه ورزش قم بوده است.

مهدی کریمی اظهار داشت: تعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با جامعه ورزش در رشته‌های مختلف ورزشی، به طور کلی دگرگون شده و امروز رویکردی حمایتی از سوی این سازمان در قبال جامعه ورزش استان قم به شکلی ملموس وجود دارد.

وی افزود: شهرداری قم همواره در کنار ورزشکاران است و این را با حمایت‌های خود در چارچوب قوانینی که برای آن در نظر گرفته شده ثابت کرده است اما ما نیاز به تلاش بیشتر در حوزه ترویج و توسعه ورزش همگانی بر اساس آن چه شهرداری قم وظیفه خود می‌داند، داریم.

رئیس اداره ورزش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تأکید کرد: اعتقاد دارم اهالی ورزش قم باید با هم متحد و هماهنگ باشند و اگر این همبستگی ایجاد شود پیگیری دغدغه‌های ورزشی از سوی شهرداری قم آسان‌تر خواهد بود و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خود را در کنار ورزشکاران و اهالی ورزش و رسانه می‌داند.

انتخاب برترین‌ها

در بخش معرفی برترین‌های ورزش استان قم، نفرات برتر معرفی شدند و تندیس ویژه این مراسم را دریافت کردند.

در بخش معرفی برترین ورزشکار زیر ۱۶ سال دختر استان قم در سال ۹۵ ساره احمدی پینگ پنگ باز قمی در صدر قرار گرفت و جایزه برترین دختر پدیده ورزش قم را دریافت کرد.

پس از وی فاطمه سیرجانی، در ووشو و زهرا رضایی در دو و میدانی عناوین دوم و سوم برترین‌های ورزش استان قم در سال ۹۵ در بخش پدیده‌های زیر ۱۶ سال دختر را کسب کردند.

در بخش معرفی  برترین ورزشکار زیر ۱۶ سال پسر استان قم باز هم جایزه اول به یک پینگ پنگ باز رسید و محمد معین منتظری توانست عنوان نخست را به خود اختصاص دهد و سینا یوسف زاده از تنیس و امیر حسین احمدی از بوکس در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

در بخش معرفی برترین مربی زن سال ۹۵ ورزش استان قم، مهسا آراسته مربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر در مسابقات قهرمانی آسیا در چین به عنوان برترین مربی انتخاب شد و زهرا احمدی نیا مربی تیم هندبال هدف پویان جوان در لیگ برتر هندبال نفر دوم و فاطمه محقق مربی استعدادیاب تیم ملی تنیس روی میز خردسالان و نونهالان نفر سوم این فهرست بودند.

در بخش انتخاب برترین مربی سال ورزش استان قم در سال ۹۵ از نگاه رسانه‌ها در قسمت مردان، عنوان برترین مربی به سید وحید غیاثی سرمربی تیم فوتسال آتلیه طهران قم در لیگ برتر فوتسال رسید و روح الله میکاییلی مربی خوشنام عرصه کشتی در رده دوم قرار گرفت و غلامرضا دباغیان از کاراته جایگاه سوم را از آن خود کرد.

سپس نوبت به انتخاب برترین داور سال ۹۵ ورزش استان قم رسید که نام ولی الله دیرباز داور تنیس روی میز به عنوان نفر منتخب رسانه‌ها از پاکت اعلام رأی نهایی بیرون آمد و پس از دیرباز مجید عباس زاده از بوکس و رحیم حاجیلو از فوتبال در جایگاه‌های بعدی ایستادند.

در بخش انتخاب برترین تیم سال ۹۵ ورزش استان قم از نگاه رسانه‌ها، تیم فوتسال آتلیه طهران نماینده قم در لیگ برتر فوتسال به عنوان تیم برتر انتخاب شد و هدف پویان جوان در هندبال بانوان تیم دوم شد و ایثار در بسکتبال با ویلچر به عنوان سومین تیم برتر انتخاب شد.

در قسمت انتخاب برترین ورزشکار زن استان قم در سال ۹۵، در رقابتی نزدیک بین یک فوتبالیست و یک هندبالیست، الناز قاسمی کاپیتان تیم هندبال هدف پویان جوان و عضو تیم ملی هندبال به عنوان برترین ورزشکار زن انتخاب شد و مریم رهیده بازیکن تیم فوتبال آینده سازان نجف آباد در لیگ برتر هندبال بانوان دوم شد ضمن این که فاطمه خلیلی بهفر دروازه تیم هندبال هدف پویان و تیم ملی به عنوان سوم رسید.

در بخش ورزشکاران مرد، علی اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران به عنوان برترین ورزشکار استان قم در سال ۹۵ انتخاب شد و جایزه وی را محسن حسن زاده مربی نامدار فوتسال قم و برادر وی دریافت کرد.

امیر مهدی زاده قهرمان کاراته استان قم و دارنده مدال طلای جهان به عنوان دومین ورزشکار انتخاب شد و حسین گلستانی ورزشکار والیبال نشسته قم و دارنده مدال طلای پارالمپیک ریو در جایگاه سوم قرار گرفت.

در پایان این مراسم که با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و جمعی از باشگاه‌ها و حامیان مالی برگزار شد مهمانان، مدعوین و نفرات برتر پیراهن نمادین مربوط به برترین‌های ورزش استان قم در سال ۹۵ و با شماره پیراهن ۹۵ را امضا کردند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار