مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از یک هزار و ۲۲۲ امامزاده واحب التعظیم در این استان خبر داد و گفت: از ۱۴ هزار موقوفه موجود در استان مازندران ۷۴ درصد از آن مربوط به سیدالشهدا( ع) است.
کد خبر: ۴۸۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 20 August 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام ابراهیم حیدری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت که در بقعه امامزاده محمد( ع) شهرستان نوشهر برگزار شد، با تشریح مسائل موقوفات و بقاع متبرکه اظهار کرد: شهرهای نوشهر و چالوس افتخار میزبانی و قدمگاه ۲۱ هزار شهید را دارد که افتخاری بزرگ برای مردم متطقه است.
وی با اشاره به اینکه ۹۷۰ شهید در این منطقه برای دفاع از مملکت، نظام، ولایت و رهبری جان خود را فدا کردند، افزود: استان ولایتمدار مازندران با یکهزار و ۲۲۲ امامزاده واجب التعظیم در کشور رتبه دوم را دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه این امامزاده ها قطب فرهنگی هر منطقه ای می باشد، گفت:  همه اینها بیانگر دینداری مردم استان مازندران است زیرا اینها سفرای ائمه اطهار علیهماالسلام هستند.
وی با اشاره به اینکه استان مازندران ۱۴ هزار موقوفه دارد، افزود:  حدود ۷۴ درصد از موقوفات مربوط به سید الشهدا ( ع) است.
حیدری با اشاره به اینکه مردم این استان جان نثار ولایت و ائمه عصمت هستند، بیان کرد:  امروز مردان ما نه تنها در مرز ایران بلکه حتی در سوریه و خارج از کشور جان خود را فدا می کنند.
وی با تشریح شاخص های دولت اسلامی از دیدگاه رهبری خاطرنشان کرد: در نظامی که به نام اسلام و امیرالمومنان(ع) است صلابت اعتقادی و اخلاق مسئولان شاخصی است که باید توسط مدیر و کارمند در این کشور مورد توجه قرار گیرد.
حیدری خاطرنشان کرد: در دولت اسلامی  رئیس این حکومت باید عدالت خواهی و عدالت گستری را مورد توجه قرار دهد. وی تاکید کرد: اگر کسی در ملک موقوفه ای بنشیند و سهم وقف را نپردازد تمام آداب شرعی وی مورد اشکال است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد و قانون گرایی نیز از جمله شاخصه ها در دولت اسلامی خواند و تصریح کرد: خدمت و خرد گرایی و جمع گرایی باید توسط مدیران و کارمندان این دولت و نظام باید رعایت شود.
وی در پایان با بیان اینکه بزرگ ترین دغدغه امام جمعه شهرستان ساخت و تکمیل مکان مقدس امامزاده محمد( ع) نوشهر است، گفت: با توجه به اینکه میراث دار شهدا هستیم و بر سر سفره آنها روزی می خوریم بنابر این باید ویژگی هایی مانند اهتمام به علم، سعه صدر و ... در این دولتی که به نام اسلام مزین است نهادینه شود.
در این مراسم از تلاشهای چهارساله بهزاد صادقی قدردانی وابوذر زارعی به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای نوشهر، چالوس و کلاردشت معارفه شد.





منبع : تیترامروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار