مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: کارخانه سیمان تهران با همه هزینه هایی انجام شده در خصوص جلوگیری از آلودگی هوا نمی تواند به فعالیت خود در شهرری ادامه دهد.
کد خبر: ۴۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 15 June 2015
محمد هادی حیدرزاده با بیان اینکه حکم مقام قضایی در مورد جلوگیری از ادامه فعالیت کارخانه سیمان تهران در شهرری نیز صادر شده است، اظهار داشت: ادامه فعالیت کارخانه سیمان در شهرری وجود ندارد و برای انتقال این کارخانه به خارج استان نیازمند به حمایت جدی مسوولان دارد.

وی با توجه به میزان آلایندگی این کارخانه افزود: برای حفاظت از سلامت عمومی شهروندان ری و تهران مجبور به برخورد قانونی و حاکمتی با ادامه فعالیت خط هفت کارخانه سیمان تهران را در دستور کاری قراردارد.

مجموع کارخانه های سیمان تهران اکنون با دارا بودن پنج خط تولید با ظرفیت 12 هزار و 100 تن در روز، بزرگترین تولید کننده سیمان کشور در جنوب شرقی استان تهران واقع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: قبلا نیز این کارخانه به دلایل زیست محیطی و آلودگی هوای استان تعطیل شده بود ولی مجددا به فعالیت خود ادامه داد و این روند قابل قبول نیست.

پیشتر رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از تعطیلی کارخانه سیمان تهران بدلیل آلوده کردن هوای منطقه تا اطلاع بعدی خبر داده بود.

محسن شوکتی دربهمن ماه سال گذشته در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: کلیه خطوط تولید کارخانه سیمان تهران به منظور بهسازی و راه اندازی سیستم های تصفیه و فیلتراسیون هوا تا زمان اصلاح غیر فعال و تعطیل شد.

به گفته وی مسوولان کارخانه سیمان تهران اعلام کردند که تمام سعی و تلاش خود را برای بهسازی خطوط و اصلاح سیستم تصفیه هوا تا پایان سال جاری را به کار خواهند بست.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری تاکید کرد: تمامی خطوط بایستی برابر استانداردهای زیست محیطی بهسازی و اصلاح شود و در صورتیکه پس از شروع به کار مجدد آلودگی داشته باشد این اداره دوباره ضمن برخورد قانونی طبق مقررات شدت عمل بیشتری را اعمال خواهد کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار