کد خبر: ۴۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷ 15 June 2015
رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای حذف کارت های سوخت در کشور وجود ندارد، گفت: کارت سوخت بر اساس یک کار زیربنایی در کشور طراحی و اجرا شده است و باید ادامه پیدا کند برهمین اساس کارت‌های سوخت حذف نمی شوند.

در مورد ضرورت استفاده از کارت‌های سوخت با توجه به تک نرخی شدن بنزین و حذف سهمیه‌ها، افزود: ممکن است در حال حاضر استفاده از کارت‌های سوخت توجیهی نداشته باشد؛ اما قطعا در آینده برای استفاده از آن انگیزه‌هایی می توان ایجاد کرد که یکی از آنها می تواند کم کردن کارت سوخت جایگاه‌ها باشد تا مردم از کارت‌های سوخت خودشان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: طراحی و اجرای کارت‌های سوخت در کشور با توجه به زیرساختی که فراهم شده و هزینه‌ای که برای این کار صرف شده است قابل توجه بوده، بر همین اساس وزارت نفت هم شدیدا برای استفاده از آن تاکید دارد.

وی ادامه داد: اطلاع ندارم در دولت در جهت استفاده از کارت‌های سوخت برنامه‌ای پیش بینی شده است یا خیر؟ اما بی تردید استفاده از کارت‌های سوخت ادامه خواهد داشت.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر محمد فاطمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
1- رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت :
1-1 کارت سوخت بر اساس یک کار زیربنایی در کشور طراحی و اجرا شده است
2-1 باید ادامه پیدا کند
3-1 برهمین اساس کارت‌های سوخت حذف نمی شوند
4-1 ممکن است در حال حاضر توجیهی نداشته باشد
5-1 اما قطعا در آینده برای استفاده از آن انگیزه‌هایی می توان ایجاد کرد
6-1 یکی از آنها می تواند کم کردن کارت سوخت جایگاه‌ها باشد
7-1 تا مردم از کارت‌های سوخت خودشان استفاده کنند
8-1 اطلاع ندارم در دولت در جهت استفاده از کارت‌های سوخت برنامه‌ای پیش بینی شده است یا خیر؟
9-1 بی تردید استفاده از کارت‌های سوخت ادامه خواهد داشت
2- اگر رییس ستاد مدیریت سوخت می فرمودند که کار زیر بنایی تهیه کارت سوخت چه بوده است به سادگی می توانست توضیح دهد که در طی سالهای گذشته و چهار چوب مذکور کارکردی نیز داشته است؟
1-2 می فرمودند دولت طی نزدیک به یک دهه گذشته چه بهره مبتنی بر مطالعه و برنامه ریزی از کارت سوخت داشته است؟
2-2 آیا دولت از کارت سوخت که قطعا با هزینه های بسیار هنگفتی عملیاتی شده است جز استفاده توزیع سهمیه ماهانه بهره دیگری داشته است.
3-2 آیااصولا با وجود اعلان مکرر و مستمر کشف و ابطال میلیونها کارت سوخت جعلی و غیره که به معنای انحراف آماری بسیار بالا محسوب می گردد کارت سوخت می تواند از قابلیت ابزار مدیریت توزیع و حتی امکان ابتدایی برای مطالعه مصرف محسوب شود؟
4-2 طرح مدیریت مصرف سوخت از روز ابتدای اجرای طرح تا امروز با اعلام امکان استفاده از سوخت با کارت جایگاه داران عملیاتی شده است حال مدیر ستاد بفرمایند مالکان خودروهای فاقد سهمیه یا استفاده بعد از سهمیه تمامی خودروها چرا باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنند؟
4- یعنی که ستاد مدیریت سوخت و دولت از روز ابتدای طرح هر کارکرد فراتر از توزیع سهمیه را منتفی دانستند
5- یعنی که از اولین روز طراحی و هزینه سازی های بسیار مجموعه دولت ، مجلس و ستاد مذکور هیچ برنامه زیربنایی و راهبردی ناظر بر مدیریت مصرف سوخت نداشتند.
6- یعنی که ستاد سوخت و دولت هرگز در صدد کنترل و کاهش مصرف سوخت در کشور نبودند.
7- یعنی که علی رغم اعلام مکرر کشف و ابطال میلیونها کارت سوخت هرگز سهمیه دریافتی استانها و جایگاهها با کاهش دریافت روبرو نبوده است.
8- یعنی که قاچاق سوخت طی سالهای استفاده بسیار پر هزینه از کارت سوخت هرگز تغییر و کاهش نداشته است.
9- یعنی همان نکته که رییس ستاد مدیریت سوخت کشور گفتند استفاده از کارت سوخت توجیهی ندارد.
10- یعنی همانکه رییس ستاد مدیریت ممصرف سوخت کشور گفتند که از برنامه دولت یا بخوانیم کشور اطلاع ندارد البته گفتند می تواند پیش بینی و تحلیل داشته باشد!؟
11- یعنی که مدیریت مصرف سوخت در کشور تحت سنگین ترین تحریمهای بین المللی تاریخ مانند مدیریت مصرف آب و برقی که بر اساس آمار رسمی با حداقل 30% الی 50% اتلاف در محل تولید و انتقال روبرو می باشند و مردم باید هزینه چنین سوء مدیریتی را بپردازند شوخی مستمری بیش نبوده و نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار