رئیس اداره تکنولوژی آموزش و پرورش فارس از حمایت معاونت فنی و پژوهشی ریاست جمهوری از ۴۱ پژوهشسرای استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸ 31 July 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:زهره حیدری رئیس اداره تکنولوژی وگروه‌های آموزشی آموزش و پرورش فارس گفت: از مجموع بیش از ۵۰ پژوهشسرای استان فارس ۴۱ پژوهشسرا دارای کد کشوری و مورد حمایت معاونت فنی و پژوهشی ریاست جمهوری است.


حیدری در خصوص تخصیص کد کشوری به پژوهشسرا‌ها بیان کرد: پژوهشسرا‌هایی که استاندارد‌های شاخص کشوری از جمله بنای پژوهشسرا، تجهیزات و نیروی انسانی خوبی را داشته باشند می‌توانند کد کشوری برای پژوهشسرا دریافت کنند.


وی افزود: در پژوهشسرا‌ها تلاش بر این است تا به دانش آموزان نحوه ایده پردازی و عملی کردن ایده شان با کمک مشاوران آموزش داده شود و بر همین اساس برای کاربردی شدن طرح دانش آموزان آن‌ها را به سمت جشنواره خوارزمی هدایت می‌کنیم.


حیدری ادامه داد: علاوه بر مشاوران پژوهشسرا‌ها با هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده پژوهش، از مشاوران آن‌ها نیز برای کمک به دانش آموزان استفاده می‌شود.


وی با تاکید بر مشارکت دانش آموزان در امور پژوهشسرا‌ها در دو سال اخیر، بیان کرد: با رویکرد‌های جدید و تبدیل شدن پژوهشسرا‌ها به مراکز خودگردان، مشارکت فعال دانش آموزان در امور پژوهشسرا است که موجب پیشرفت این مکان‌های علمی استان فارس در دو سال اخیر شده است.


حیدری اظهار داشت: پژوهشسرا‌های به عنوان مکملی برای درس و مدرسه دانش آموزان، در ایجاد یک مهارت پژوهشی در آن‌ها تا قبل از دریافت مدرک دیپلم بسیار موثر هستند.


رئیس اداره تکنولوژی و گروه آموزشی آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: پژوهشگران فارس در حوزه‌های گیاهان دارویی، لیزر و اپتیک و سلول‌های بنیادین در عرصه بین المللی پیشرفت قابل توجهی داشته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار