مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه گفت:باید جامعه را نسبت به مقابله با فساد حساس کرد وچالش اصلی ما فساد است که هر لحظه ممکن است رخ دهد.
کد خبر: ۴۴۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 25 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،محمد جهانیان در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، افزود:سازمان بازرسی حافظ منافع عمومی است، و این سازمان می کوشد تا از طریق تعامل و همکاری به اهداف خود برسد.

جهانیان تاکید کرد: مقابله با فساد از مطالبات مقام معظم رهبری است، چراکه وقوع فساد مثل تزریق سم در جامعه است. فساد در هر حوزه‌ای از مالی و اداری گرفته تا تمامی حوزه‌ها 
تبعات بدی در اجتماع در پی دارد که اگر با آن مقابله نشود، به جامعه تسری پیدا خواهد کرد.

 وی اظهار داشت:مجموعه بازرسی تمایل دارد با تعامل و همکاری نهادها و ارگان‌ها در راستای رفع امور و مشکلات از طریق پیشگیری اقدام کندو اصل پیشگیری در قوه قضائیه نمود بیشتری دارد.

جهانیان افزود: این موضوع در سازمان بازرسی در قالب هشدارهای اداری نمود پیدا می کند، به این معنا که هر جا احتمال بدهیم سوء جریانی در سیستم اداری در حال بروز است، موضوع را از طریق مکاتبه هشداری برای حل مشکل مطرح و پیگیری می کنیم.

وی گفت: از اولویتهای اصلی سازمان بازرسی مبارزه با فساد در قالب فعالیت‌های مستمر هدفدار به منظور اصلاح امور و پیشگیری از وقوع تخلفات اداری است و امور اقتصادی، امور تولیدی و کشاورزی، امور فرهنگی و اجتماعی و امور سیاسی قضایی چهار محوری هستند که در سازمان بازرسی دنبال می‌شود.

بازرس کل قضایی استان کرمانشاه یادآور شد: بیشترین شکایات مردم از دستگاه‌ها در سال گذشته شامل بانک‌ها به ویژه در بخش تسهیلات بانکی، استخدام ها، مسائل اداری، شهرداری‌ها، منابع طبیعی و استفاده از چاه های غیر مجاز را داشته ایم.

جهانیان در ادامه افزود: سامانه شکایت مردمی 136 در سازمان بازرسی فعال است ودر سال 95 بیش از 1300 فقره شکایت  در مورد معاملات دولتی در استان ثبت شده وبیش از 360 مورد شکایت نیز مربوط به  سه ماهه نخست امسال است.

مدیر کل بازرسی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: سازمان بازرسی استان بر  1405 فقره  از معاملات دولتی استان در سال گذشته نظارت داشته که در بحث مناقصات 90 فقره تجدید و یا لغو مناقصه داشته و در مزایدات دولتی نیز 48 فقره لغو و یا تجدید مناقصه را داشتیم.

جهانیان اظهار داشت: سال گذشته 32 فقره بازرسی برنامه‌ای یا مستمر در استان انجام و در سال گذشته 108 فقره بازرسی موردی در استان انجام شد که غالب بازرسی‌ها در خصوص 
گمرکات، بانک‌ها، مرز خسروی، بهداشت و درمان، شهرداری و شوراها، دستگاه‌های خدمات رسان، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و ... بوده است.

جهانیان افزود: در سال گذشته 63 فقره نامه هشداری اثربخش به ادارات و ارگان‌های استان داشته‌ایم.

مدیر کل بازرسی استان کرمانشاه  ادامه داد: در مجموع سه نوع بازرسی انجام گرفته در سال گذشته 224 نفر به تخلفات اداری معرفی و 92 مورد به دادسرا معرفی شده‌اند.

به گفته این مسئول: یکی از معضلات استان فرار مالیاتی  است و برخورد با آن نیازمند اقدام جدی است واز بهمن ماه سال گذشته برای تشکیل بانک اطلاعاتی برای شناسایی بهتر فرار مالیاتی اقدام شده است.

مدیر کل بازرسی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به لزوم راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا در رابطه با رصد حقوق افراد، افزود: دولت باید این سامانه را در کشور تشکیل داده و از 
اول فروردین ماه سال 88 اطلاعات مسئولین را در این سامانه وارد کند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار