قانون جامع ایثارگران را فقط نوشته‌اند
از زمان انتقال دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بنیاد شهید، متاسفانه هیچ جلسه‌ای تشکیل نشده و حتی 3 بار وزیر ارشاد برای تعیین تکلیف این وضعیت درخواست کرده است.
کد خبر: ۴۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 07 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: سعید الفتی ظهر امروز در نشستی با ایثارگران شاغل در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و ادارات ارشاد شهرستان‌های مختلف این استان، طی سخنانی اظهار داشت: ما هر چه داریم از شهدا و امام شهیدان است و همه موظف هستند که در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند.
وی افزود: همه دستگاه‌ها وظیفه دارند که در این زمینه تلاش کنند، اما باید توجه داشت که وظیفه ذاتی وزارت ارشاد است که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برنامه‌ریزی تلاش کند.
این مسئول افزود: برای تحقق این مهم نیاز است که بودجه لازم در زمان تخصیص بودجه‌ها و اعتبارات فرهنگی در اختیار وزارت ارشاد قرار گیرد.
الفتی بیان داشت: متاسفانه باید گفت که در زمان تخصیص بودجه فرهنگی کشور در حق این وزارتخانه جفا شده است.
وی گفت: از سوی دیگر در زمان تصویب قانون جامع ایثارگران دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از وزارت ارشاد خارج و به بنیاد شهید منتقل شد، اما بر اساس یک بند دیگر این قانون وزارت ارشاد و صدا و سیما نیز موظف به اجرای برنامه‌های فرهنگی برای تحقق این مهم شدند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: من شخصا اعتقاد دارم که خارج شدن دبیرخانه این شورا از وزارت ارشاد یک اشتباه بود.
الفتی اظهار داشت: از زمان انتقال دبیرخانه شورا به بنیاد شهید، متاسفانه هیچ جلسه‌ای تشکیل نشده و حتی 3 بار وزیر ارشاد برای تعیین تکلیف این وضعیت درخواست کرده است.
وی تصریح کرد: البته قرار است به زودی وزیر ارشاد و ریاست بنیاد شهید طی جلسه‌ای، تفاهمنامه‌ای را امضا کرده تا بتوانند در راستای انجام وظائف خود در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش بیشتری داشته باشند.
این مسئول با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت درباره وظائف دستگاه‌های فرهنگی برای تلاش در این جهت گفت: اگر بگوییم فقط یک دستگاه باید کار فرهنگی لازم برای ترویج فرهنگ شهادت انجام دهد، به طور قطع جفا کرده‌ایم و به همین دلیل است که رهبری معظم انقلاب اسلامی تاکید می‌فرمایند «همه دستگاه‌ها و به ویژه نهادها و سازمان‌های فرهنگی در این زمینه مسئولیت‌های خطیری بر عهده دارند».
الفتی در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آنها به خوبی می‌دانند که توان مقابله با ملت ولایی ایران را ندارند، به همین دلیل تهاجم فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
وی افزود: در این حوزه باید هوشیار باشیم، چرا که ثابت شده مشکلات اقتصادی و اجتماعی و تحریم‌های هر روزه نمی‌تواند به مردم ما آسیبی وارد کند، اما اگر در زمینه فرهنگی غفلت کنیم، آسیب‌های جبران ناپذیری را متحمل می‌شویم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ مقاومت در برابر استکبار و استبداد و ظلم، ریشه در باورهای ملی و دینی ما دارد، گفت: از جنگ احد تا به امروز فرهنگ دینی ما با ایثار و شهادت عجین شده است.
الفتی تاکید کرد: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز به حضور مردم در راه دفاع از حقوق و اصول اسلام و انقلاب باز می‌گردد و ما با همین روحیه ایثار و فداکاری و ولایت‌مداری توانستیم به موفقیت‌های بزرگ علمی مانند دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و دستاوردهای دفاعی پیشرفته دست پیدا کنیم.
وی افزود: اگر بخواهیم این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد، باید از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان حمایت کرده و برای ترویج فرهنگ ایثار تلاش کنیم.
وی بیان داشت: متاسفانه با وجود تصویب قانون جامع ایثارگران، باید گفت که این قانون اجرا نشده و حتی دستورالعمل‌های اجرایی آن نیز ابلاغ نشده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: به عنوان نمونه تاکنون ماده 51 این قانون مبنی بر افزایش 25 درصدی حقوق پایه ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی اعمال نشده است.
الفتی تصریح کرد: البته شخص رئیس‌جمهوری دستور داده‌اند که این قانون در سال 94 اجرا شود و امیدواریم این وعده تحقق یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار