معاون اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت:در راستای مشاغل خرد و خانگی ،پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با عاملیت بانک ملی بدون تسهیلات دستگاههای حمایتی به متقاضیان پرداخت شده است،
کد خبر: ۴۳۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 10 June 2017
‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، مختار احمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت:۳۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان سهم کمیته امداد امام خمینی است که ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به کمیته امداد امام خمینی ( ره) اختصاص داده شده است.
  وی خاطر نشان کرد:سازمان بهزیستی در راستای مشاغل خرد  ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات در سال گذشته پر داخت کرده است،  که در سطح داخلی استان ۱۹ موسسه ی کاریابی فعالیت دارند، همچنین در راستای ایجاد شغل یک موسسه بین المللی  فعال است.

وی با اشاره به طرح کارورزی  گفت: مهمترین دغدغه ی ما درطرح کارورزی ثبت نام بنگاه های اقتصادی در پذیرش و جذب کارورزاست که در صورت پذیرش آنان در سامانه ی کارورزی باید ثبت نام کنند ولی در  زمینه ی ثبت نام کارورزان ما مشکل نداریم‌و حتی ممکن است بیشتر از ظرفیت استان، متقاضیان ثبت نام کنند.

معاون تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره  به پرداخت حقوق کارورزان  و بیمه ی حوادث از سوی دولت، خاطرنشان کرد: مشکل عمده ای که کارفرمایان مطرح می کنند  تحمیل هزینه ی آموزش کارورزان و عدم یاد گیری مهارت از سوی کارورزان است که تاکنون ۵۱بنگاه اقتصادی برای جذب کارورز در سامانه ثبت نام کرده اند که این آمار مناسبی نیست.

 این مسئول در  ادامه گفت: همچنین در  اجرای طرح  کارورزی در سال های گذشته بازرسان سازمان تامین اجتماعی کار فرمایان را جریمه می کردند، که امسال طی بخشنامه به سازمان تامین تامین اجتماعی ابلاغ شده که بازرسان این سازمان جهت نظارت بر بنگاه های اقتصادی ورود نداشته باشند.

احمدی به گزارش مردم و کارشناسان کاریابی این اداره تعاون، مبنی بر فعالیت مراکز کاریابی غیر مجاز اشاره کرد و گفت: افرادی که تحت عنوان کاریابی یا شرکت های خدماتی با سو استفاده از به نرخ بالای بیکاری استان در این زمینه فعالیت کرده که باکارشناسان حقوقی ما در جهت برخورد با این مراکزدر این زمینه ورود کرده اندو برخی از آنان به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار