مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: بیش از 15 هزار نفر از زندانیان جرایم مالی و غیر عمد در زندان های کشور چشم انتظار کمک‌ های خیرین و مردم نوع دوست و نیکوکار و آزادی از بند هستند.
کد خبر: ۴۳۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲ 31 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ سید ‌اسدالله جولایی روز چهارشنبه در آیین جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و غیر کلاهبرداری در ایلام اظهار کرد: برای آزادی این تعداد زندانی در مجموع 223 میلیارد تومان نیاز است.
 
وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان بدهکار مالی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال ٢٩٠ جشن گلریزان برای آزادی این نوع زندانیان در سراسر کشور برگزار می شود.
 
وی افزود: سال گذشته برای آزادی 9 هزار و ١٤٣ زندانی جرائم مالی غیر عمد مبلغ هفت هزار و 400 میلیارد ریال هزینه شد که ٤٠ درصد از این مبلغ را طلبکاران گذشت کردند.
 
جولایی از کاهش چشمگیر زندانیان تصادفات بر اساس تصویب (قانون جدید بیمه شخص ثالث) در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: اگر این قانون اصلاح نشده بود امروز حدود 300 هزار راننده در زندان ها زندانی بودند در حالیکه امروز در سطح زندان ها 800 رانند زندانی هستند.
 
وی گفت: مهریه های نامعقول در جامعه امروز به موضوعی خانمانسوز در جامعه تبدیل شده همچنان که امروز شاهد هستیم فردی که در عمر خود حتی یک سکه ندیده است از سر ناآگاهی مهریه هفت هزار سکه تمام بهار آزادی را تقبل کرده و بدلیل ناتوانی از پرداخت مهریه، اکنون در زندان شده است.
 
جولایی اضافه کرد: باید فرهنگ مهریه‌های نامتعارف را از خانواده‌های ایرانی بزداییم زیرا بسیاری از زندانیان مربوط به مهریه و نفقه هستند که تغییر این فرهنگ این می ‌تواند در کاهش ورودی به زندان‌ها تاثیرگذار باشد.
 
مدیرعامل ستاد دیه کشور از رسانه‌ها و مسئولان و حتی وعاظ بالای منبر خواست تا در جلساتی که مخاطبان زیادی دارند در ارتباط با مهریه و کشیدن چک بی‌ محل اطلاع ‌رسانی کنند.
 
جولایی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی در خصوص جرائم غیرعمد را از عوامل موثر در کاهش جمعیت کیفری دانست و افزود: توصیه به خانواده ها به عدم قراردادن مهریه های سنگین ، توجه درصدور چک های بلامحل از دیگر راه کارهای کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرائم غیرعمد است.
 
مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام نیز در این آیین گفت: هم اکنون 116 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی 10 میلیارد و 185 میلیون تومانی در زندان ها برای آزادی چشم انتظار کمک ها و همراهی خیرین و نیکوکاران هستند.
 
علی حسنوند افزود: سال گذشته 78 زندانی جرائم غیرعمد شامل پنج زن و 70 مرد در این استان آزاد شدند که کل بدهی این تعداد زندانی بیش از 50 میلیارد ریال بود که حدود 22 میلیارد ریال نیز توسط شاکیان پرونده و مابقتی توسط کمک های استانی، تسهیلات و کمک ستاد دیه کشور بخشیده شد.
 
وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز 18 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با طلب یک میلیارد و 438 میلیون تومان از زندان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
 
 جشن گلریزان کمک به زندانیان جرائم غیرعمد ایلام امروز چهارشنبه با حضور مدیرعامل ستاد دیه کشور و با همکاری ستاد دیه و سازمان زندان های استان ایلام در سالن سرسرای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهر ایلام برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار