ورزش اصفهان از دید 90 تابناک؛
تابناک: با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.
کد خبر: ۴۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 01 June 2015

به گزارش تابناک اصفهان، با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.

-----------------------------

آخرین جدال شاگردان رحیمی زاده در لیگ امسال

-----------------------------

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از تسنیم، لیگ برتر هندبال مردان کشور هم به ایستگاه آخر رسید و این لیگ پرفراز و نشیب روز سه شنبه 12 خرداد ماه با برگزاری 5 دیدار همزمان در شهرهای مختلف کشور به پایان می‌رسد.

پرونده مسابقات در حالی بسته می‌شود که از چند هفته قبل به طور تقریبی جایگاه تیم‌های حاضر در لیگ به ویژه بالای جدولی‌ها مشخص شده بود به طوری که قهرمانی ثامن‌الحجج سبزوار قطعی شد و تیم‌های منیزیم فردوس، ثامن مشهد و سپاهان اصفهان هم هفته‌ها است که از رده‌های دوم تا چهارم تکان نخورده‌اند.

در این هفته تیم سپاهان نماینده اصفهان در لیگ برتر در دیداری که شاید نتیجه آن از جنبه ایجاد تغییرات در جدول اهمیت چندانی ندارد، اما به خاطر رویارویی تیم اصفهانی با نماینده قدرتمند سبزوار که با حضور ستارگان هندبال و چند بازیکن خوب اصفهانی از مدت‌ها قبل قهرمانی خود را مسجل کرده، جذاب باشد.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که تیم سپاهان به جبران شکست دور رفت در برابر ثامنی قرار می‌گیرد که در این روز مهیای جشن قهرمانی است و قصد دارد این فصل موفق را با پیروزی به پایان رساند تا شیرینی این قهرمانی در مقابل دیدگان مسئولان فدراسیون که برای حضور در این مراسم راهی سبزوار می‌شوند، برای هواداران شهر سربداران دوچندان شود.

تیم سپاهان که در این فصل به نسبت خوب کار کرده و حتی در مقطعی تا رده دوم جدول هم صعود کرده بود به یکباره با بروز مشکلاتی که با دیدار جنجالی مقابل همین ثامن سبزوار آغاز شد و با مصدومیت بازیکنان و برخی حواشی دیگر ادامه یافت تا رده چهارم تنزل کرد اما پس از آهن هفته‌ها این جایگاه را حفظ کرده است.

شاگردان رحیمی‌زاده هفته گذشته در یک دیدار نزدیک بازی را به صنعت مس کرمان واگذار کردند اما با توجه به باخت شهرداری تبریز در آن هفته باز هم در جایگاه چهارم ابقا شدند و با توجه به اختلاف 2 امتیازی با تبریز رده پنجمی و تفاضل گل بسیار بالا به نظر می‌رسد که این فصل را حتی در صورت شکست مقابل سبزوار با همین جایگاه به پایان رساند، هرچند در ورزش هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

برنامه کامل هفته پایانی لیگ برتر هندبال

سه شنبه 12 خرداد ماه

نفت و گاز گچساران – صنعت مس کرمان
ثامن‌الحجج مشهد – نیروی زمینی ارتش
هپکو اراک – شهرداری تبریز
سنگ آهن بافق – منیزیم فردوس
ثامن‌الحجج سبزوار – فولاد مبارکه سپاهان

جدول رده‌بندی لیگ برتر هندبال تا قبل از هفته پایانی

1.ثامن‌الحجج سبزوار 37 امتیاز
2.
منیزیم فردوس 28 امتیاز
3.
ثامن‌الحجج مشهد 26 امتیاز
4.
سپاهان اصفهان 20 امتیاز
5.
شهرداری تبریز 18 امتیاز
6.
مس کرمان 17 امتیاز
7.
نفت و گاز گچساران 17 امتیاز
8.
هپکوی اراک 15 امتیاز
9.
گهر زمین 14 امتیاز
10.
سنگ آهن بافق 13 امتیاز
11.
نیروی زمینی 3 امتیاز

-----------------------------

فرکی، سکاندار طلائیپوشان سپاهان باقی ماند

-----------------------------

حسین فرکی در فصل آینده نیز هدایت تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از پایگاه خبری سپاهان، در جلسه امروز مهندس نیکفر رئیس هیئت مدیره و دکتر مهرزاد خلیلیان مدیرعامل باشگاه با حسین فرکی، مذاکرات و توافقات نهایی و قطعی برای تداوم حضور این سرمربی شایسته فوتبال ایران در تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان انجام گرفت.

بدین ترتیب حسین فرکی که موفق به قهرمانی با سپاهان شده بود همچنان سکان هدایت طلایی پوشان را بر عهده خواهد داشت.

همچنین در این جلسه حسین فرکی برنامه های مدنظر خود برای آماده سازی تیم در فصل جدید را تشریح کرد.

-------------------------

اگر خلعتبری تنبیه نمی شد، الآن سپاهان قهرمان نبود

-------------------------


سرمربی سابق تیم سپاهان گفت: بازیکنان سپاهان اکثرا بازیکنان بسیار با ادبی هستند و برای محرم احترام خاصی قائل اند و از همین رو پیرو او هستند و این همبستگی و اتحاد در شرایط آن ها برای قهرمانی بسیار موثر بود.

به گزارش تابناک اصفهان، حسین چرخابی، کارشناس فوتبال ایران و سرمربی سابق فوتبال در گفت و گو با میدان نیوز درباره قهرمانی تیم سپاهان در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: سپاهان مزد مدیریت قوی در طول سالیان دراز را گرفت چرا که نسبت به باشگاه های دیگر ایران حرفه ای تر بوده و از بهترین های ایران است.

وی ادامه داد: خوشبختانه رشد فوتبال ما، تیم های باشگاهی کشور را حرفه ای کرده و کار را به جایی رسانده که همه برای کسب قهرمانی تلاش می کنند از همین رو کار به هفته آخر کشید در این هفته شرایط لیگ بسیار نزدیک و سنگین بود و کوچک ترین استباه می توانست مشکل آفرین باشد اما با این وجود سپاهان توانست مزد عملکرد مناسبش را بگیرد و قهرمان لیگ برتر شود. البته اتفاقات شش هفته آخر نیز در قهرمانی سپاهان بی تأثیر نبود.

"سپاهان فرکی در ۶ هفته آخر خودش را نشان داد

چرخابی تصریح کرد: از زمانی که فرکی وارد سپاهان شد تا زمانی که بتواند ترکیب کامل را به دست آورد و سیستم مناسب را به وجود آورد، طول کشید و این مدت زمان سبب شد سپاهان در آن زمان از کورس قهرمانی عقب باشد و از همین رو در بعضی هفته ها کسی امید به قهرمانی سپاهان نداشت اما به یکباره بازی عوض شد و سپاهان در ۶ هفته پایانی ۱۸۰ درجه تغییر کرد.

سرمربی سابق تیم سپاهان درباره عامل موفقیت سپاهان در لیگ برتر گفت: به واقع یکی از دلایل قهرمانی سپاهان، بازگشت محرم نویدکیا، کاپیتان موفق و مدیر تیم سپاهان به زمین بود که در قهرمانی سپاهان تأثیر بسیاری داشت.

وی افزود: لوسیانو پریرا که در بازی های آخر عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشت نیز یکی دیگر از دلایل قهرمانی این تیم است.در واقع وقتی فرکی از وی در پست های نزدیک به دروازه و نوک حمله استفاده کرد، عملکرد بهتری به نمایش گذاشت و موفق تر ظاهر شد.

فرکی اگر خلعتبری را تنبیه نمی کرد، قهرمان نمی شد!”

حسین چرخابی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل خیلی مهم قهرمانی سپاهان تنبیه به موقع خلعتبری و قبل از مصاف حساس برابر پرسپولیس بود و این مسئله توانست به سپاهان کمک بسیاری کند.

"ادب سپاهانی ها به از فوتبال آن ها است!”

سرمربی سابق تیم سپاهان خاطرنشان کرد: بازیکنان سپاهان اکثرا بازیکنان بسیار با ادبی هستند و برای محرم احترام خاصی قائل اند و از همین رو پیرو او هستند و این همبستگی و اتحاد در شرایط آن ها برای قهرمانی بسیار موثر بود. این مسئله به صورت مشهود در شیوه برگزاری جشن قهرمانی این تیم مشخص است.بازیکنان این تیم از شخصیت بالایی برخوردار هستند و متانت و ادب آن ها بسیار است.

چرخابی بیان کرد: سپاهانی ها عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشتند و توانستند با یک برنامه تیمی قهرمان لیگ شوند.

"موسی اف جایگزین خوبی برای امید ابراهیمی نیست!”

وی درباره دلیل عملکرد نامناسب موسی اف گفت: دلیل این عملکرد ضعیف به خاطر استفاده از این بازیکن در پست هافبک دفاعی است. اگر فرکی او را به یک خط جلوتر می آورد، مثمر ثمر تر بود البته این اتفاق در ۶ هفته پایانی رخ داد. این مسئله نشان داد که وی جایگزین خوبی برای امید ابراهیمی نبوده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار