عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه اقتصاد کشور از مسیر رشد و رونق تولید داخلی امکان‌پذیر بوده نه از مسیر ژنو و لوزان، گفت: دولت تمام هم و غم خود را در سیاست خلاصه کرده است.
کد خبر: ۴۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 31 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی احمد سجادی در گفت‌وگو با فارس با ابراز نارضایتی از بی‌مهری و بی‌توجهی دولت به تحقق اقتصاد مقاومتی و وضعیت نابسامان تعطیلی واحدهای تولیدی اظهار کرد: آنچه در ذیل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در امر اقتصاد مقاومتی مورد توجه بوده، رشد و توسعه تولید داخلی است.

وی افزود: در زمانی که باید تولید داخلی و ملی خود را توسعه و رشد دهیم به عقیده بنده واردات به ویژه در حوزه کالاهای مصرفی که خودمان آن را تولید می‌کنیم حرام بوده و باید ممنوع شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اظهارات متناقض وزیر نفت در زمینه تکیه بر توان داخلی گفت: بارها بر سر این مسئله در کمیسیون انرژی بحث کرده‌ایم، در حوزه تجهیزات نفت و پالایشگاهی و برای مثال دستگاه‌های حفاری حق نداریم در زمانی که خودمان توان تولید آن را داشته، این دستگاه‌ها را وارد کنیم، از یک سو وزیر نفت مدام می‌گوید از تولید داخلی حمایت می‌کنیم و از سویی نسبت به خرید همان دستگاه‌های حفاری تولید داخل کشور بی‌مهری شده و وارد کردن آن را از کشور دیگر ترجیح می‌دهند.

سجادی با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمهور در جمع فرمانداران تصریح کرد: این مسئله ناراحت کننده است که پس از گذشت دو سال از انتخابات در چنین شرایطی که باید بر توسعه اقتصاد و رفع مشکلات کشور تمرکز کنیم، روحانی بیاید و از این سخن بگوید که در انتخابات با چه میزان رأی برنده شده است.

وی ادامه داد: امروز قوه مجریه و در رأس آن رئیس جمهور باید به حکم مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی عمل کند، چرا دولت در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی بی‌توجهی کرده و تمام هم و غم خود را در سیاست خلاصه کرده است؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه اقتصاد کشور از مسیر رشد و رونق تولید داخلی امکان‌پذیر بوده نه از مسیر ژنو و لوزان، امروز باید مشکلات واحدهای تولیدی و بانک‌ها را حل کرد و این فقط به شعار نیست.

سجادی با ابراز نارضایتی از تعطیلی واحدهای تولیدی و رشد بی‌رویه واردات در کشور گفت: در مجلس قوانین وضع می‌شود اما دولت چرا در اجرای برخی عجله کرده و در اجرای برخی قوانین کوتاهی می‌کند؟ برای مثال در مجلس حذف دهک‌های پر درآمد از یارانه تصویب شد، چرا دولت برای رفع کسری بودجه خود اقدام به افزایش قیمت حامل‌های انرژی کرده در صورتی که اگر دهک‌های پر درآمد را هر چه سریع‌تر حذف کند نیازی به افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیست.

وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات باید هم و غم دولت باشد، اعلام کرد: ما در تمامی بخش‌ها توان تولید داریم و به عقیده بنده در بخش محصولات کشاورزی، پوشاک و نساجی، مواد غذایی و دیگر کالاها نیاز به واردات نداریم.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: رونق و رشد تولید داخلی تاثیر شگرفی بر افزایش نرخ اشتغالزایی می‌گذارد و نباید این نکته امروز که با تعطیلی واحدهای تولیدی، بخش اثرگذاری از نیروی انسانی بیکار شده‌اند، مورد غفلت واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار