تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی فرزندان انقلاب و مورد اعتماد است و ما پشتیبان این تیم و دولت هستیم و به هیچ وجه مخالفتی با مذاکره با گروه 1+5 نداریم، اما هر عهدی که زیر سایه تحقیر و تهدید منعقد شود فاقد اعتبار است.
کد خبر: ۴۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 30 May 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محسن اراکی عصر امروز در تجمع عظیم حمایت از مواضع رهبری در مذاکرات هسته‌ای که در مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار کرد: پیام ما از روز نخست، اقامه دین خدا و احکام الهی بوده است؛ معتقدیم در سایه برپایی حکم خدا و اطاعت از اوست که می‌توان به عزت دست یافت.

وی افزود: عزت در سایه رکوع به ظالم محقق نخواهد شد بلکه در سایه پایبندی به احکام خدا به دست می‌آید؛ سعادت، پیروزی و سرافرازی ملت ما به پایبندی به موازین و معیارها و ارزش‌های بلند اسلام و انقلاب است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه پایبندی دولت و ملت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب می‌تواند کشور را به عزت برساند، گفت: اگر امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت نخست در منطقه شناخته شده و به عنوان یک کشور عزیز و مقتدر خودنمایی می‌کند، این امر در گرو ایستادگی‌هایی است که شهدا و پیشروان انقلاب به ویژه امام راحل و رهبر معظم انقلاب داشته‌اند.

وی ادامه داد: صبر، ایستادگی و مقاومت مایه اصلی پیروزی ماست، نه وعده‌های دشمنان، وگرنه شکست در انتظار امتی است که به وعده‌های دشمنان دل ببندد.

آیت الله اراکی بیان داشت: تداوم پیمان با خدا و مقاومت بر سر این وعده می‌تواند ما را به پیروزی و سعادت برساند، به همین دلیل می‌توان آن را به پشتیبانی از دولت و تیم مذاکره‌کننده دانست که سعی دارند حقوق ملت را استیفا کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: روی سخن این اجتماع با دشمنانی است که می‌خواهند ملت ایران را از راهی 36 ساله بازدارند؛ آنها سال‌های متمادی نتوانستند با توطئه‌های سیاسی و نظامی ما را از راهمان دور کنند و اگر امروز بخواهند با فریب چنین کاری انجام دهند، بدانند که چنین آرزویی را به گور خواهند برد.

وی تصریح کرد: اعلام می‌کنیم تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی مورد اعتماد است و ما پشتیبان این تیم و دولت هستیم و به هیچ وجه مخالفتی با مذاکره با گروه 1+5 نداریم اما این مذاکرات باید در چارچوب‌هایی باشد که رهبر معظم انقلاب اعلام فرمودند.

اراکی با بیان اینکه به دشمنان به ویژه آمریکا اعتماد نداریم، گفت: ده‌ها سال است که قدرت‌های استکباری را آزموده‌ایم و می‌دانیم آمریکا دولتی پیمان‌شکن است؛ در هر عرصه‌ای که آمریکا عهد و پیمانی بسته، به آن پایبند نبوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: با این سابقه پیمان‌شکنی به صرف قول و وعده آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد، بلکه دولت این کشور باید با ابزارهای قانونی و بین‌المللی به جلب اعتماد رهبر معظم انقلاب، دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران بپردازد و جلب اعتماد رهبری برای ما شرط اصلی است.

آیت الله اراکی خطاب به طرف مقابل در مذاکرات عنوان کرد: یک پیمان نباید حقوق طبیعی و مسلم ملت‌ها را زیر پا بگذارد، هر عهدی که زیر سایه تحقیر و تهدید منعقد شود فاقد اعتبار است ضمن اینکه هر پیمانی هر چقدر مستحکم باشد در صورتی قابل تداوم است که طرفین به آن پایبند باشند و اگر طرف مقابل هر بند از آن را مورد عمل قرار ندارد و نقض پیمان کرد، فاقد اعتبار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شیوای بلخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
آیا دوستان روحنای مادرحمایت ازچچن ومخالفت بااشغال آن توسط روسیه تظاهرات یاحداقل اعتراض رسمی کردند.آیادرمخالفت باچی ندراستبدادعلیه مسلمانا ن سین کیانگ دم برآوردندچرانه شرقی فراموش شده ونه غربی برجسته شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار