استاد حوزه علمیه قزوین:
استاد حوزه عملیه استان قزوین گفت: استفاده بیش از حد و کنترل نشده از فضای مجازی موجب ضربه‌های تربیتی در فرزندان می‌شود و درشخصیت و بلوغ زودرس آنان آثار منفی می‌گذارد.
کد خبر: ۴۰۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 10 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام محمد محمدحسینی در همایش سبک زندگی اسلامی به مناسبت میلاد امام علی(ع)  و روز پدر در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران زینبیه (س) شهرستان آبیک به دلایل قداست خانواده در اسلام  پرداخت و اظهار داشت: انسان موجودی نیازمند است و برای برآورده شدن نیازهایش همانند آرامش، والدین شدن، رفع نیازهای جنسی، جسمی و غیره به وجود و تشکیل خانواده نیازمند است.

وی افزود: برای حفظ، پویایی و رشد خانواده باید مهارت‌های زندگی را آموخت و میزان اطلاعات و سواد و آگاهی افراد از خانواده را ارتقا داد چراکه دشمن هم قصد فروپاشی و از هم گسیختگی خانواده‌ها را دارد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: 50 درصد آسیب‌هایی که متوجه خانواده‌ها می‌شود و 49 درصد طلاق‌ها طبق آمارهای رسیده به دلیل نداشتن مهارت‌های زندگی است که می‌طلبد اصول زندگی را یاد بگیریم.

محمدحسینی اضافه کرد: برای حفظ و استحکام خانواده‌ها خانواده‌ها باید به اصولی همانند محبت، تعاون و همکاری و پذیرش تفاوت‌های جنسیتی و روان‌شناختی و خوش‌اخلاقی پایبند باشند.

وی خاطرنشان کرد: از نگاه دین ارتباط انسان‌ها در خانواده باید مبتنی بر مهرورزی و محبت باشد در غیر این صورت و نبود محبت در خانواده دیگر نمی‌توان دور هم بودن افراد خانواده را خانواده نامید.

این مشاور خانواده تصریح کرد: طبق روایتی از پیامبر اسلام(ص) اگر کسی به زن و بچه‌اش خدمت کند چهار فایده برایش دارد نخست اینکه گناهان کبیره او بخشیده می‌شود، دوم اینکه آتش غضب خدا را خاموش می‌کند، سوم خدا حسنات او را زیاد می‌کند و چهارم اینکه مهریه حورالعین در بهشت است.

محمدحسینی با اشاره به پذیرش تفاوت‌های جنسیتی و روان‌شناختی از سوی زوجین افزود: خداوند زن و مرد را متفاوت آفریده که دلیل بسیاری از سوءتفاهم‌ها و مشاجران زوجین به دلیل نداشتن اطلاعات از تفاوت‌های یکدیگر است.

وی ادامه داد: خوش‌اخلاقی یکی از اصول حفظ خانواده محسوب می‌شود که طبق حدیثی از پیامبر اسلام(ص) بهترین کسی است که برای خانواده‌اش بهترین باشد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: گاهی تمام خوبی‌ها، احترام گذاشتن‌ها و مؤدبانه سخن گفتن برخی افراد برای غریبه‌ها و خارج از محیط خانواده است که صحیح نیست.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: طبق روایات وارده، اگر مردی با بداخلاقی همسرش مدارا و سازش کند خداوند به آن مردم مقام حضرت ایوب(ع) را می‌دهد و بالعکس اگر زنی با ضعف اخلاقی همسرش بنا را بر صبر و سازگاری بگذارد خدا مقام حضرت آسیه(س) را به وی می‌دهد.

وی اذعان کرد: مردان چند زمان دارند که می‌توان به زمان‌های شغلی و اقتصادی، اختصاصی و مخصوص خانواده تقسیم کرد و زمانی با خانواده به سر می‌برد، باید با نشاط و پرانرژی باشد تا زن از این ویژگی مرد به اصل مبتنی بر مهرورزی و محبت دست یابد.

این مشاور خانواده با بیان اینکه فضای مجازی موجب کاهش ارتباط انسانی و کلامی شده است، افزود: اگر استفاده از فضای مجازی سبب کاهش ارتباط کلامی بین خانواده‌ها شود مطمئنا آسیب‌های خانواده افزایش یافته، خانواده از هم پاشیده شده و بیشترین ضرر متوجه فرزندان می‌شود.

محمدحسینی ادامه داد: استفاده بیش از حد و کنترل نشده از فضای مجازی موجب ضربه‌های تربیتی در فرزندان می‌شود و بر شخصیت و بلوغ زودرس آنان آثار منفی می‌گذارد.

وی یادآور شد: وابستگی خانواده‌ها به فضای مجازی قربانیان بسیاری می‌گیرد که می‌توان مدیریت شده و با کنترل زمان استفاده از این فضا، بنیان خانواده را حفظ و بر استحکام آن کوشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار