استاندار یزد گفت: حوزه پزشکی و درمانی استان در دولت تدبیر و امید رشد بسیاری داشته بطوری که 900 تخت بیمارستانی طی همین مدت در استان افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۹۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 09 March 2017
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی  در آیین بهره برداری از بیمارستان شهید رهنمون که با حضور وزیر بهداشت انجام شد با یادآوری توجه ویژه و جدی دولت تدبیر و امید به حوزه بهداشت و درمان و اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت افزود: در دولت یازدهم به تامین نیازهای بیمارستانی در شهرستان های اردکان، بهاباد، بافق، یزد و دیگر شهرستان ها توجه بسیاری شده است.
وی با بیان اینکه استان یزد در حوزه بهداشت و درمان توانمندی های بسیار خوبی دارد خاطر نشان کرد: کادر پزشکی استان سرمایه ای بزرگ نه تنها برای استان بلکه برای کشور است و نگاه پزشکان یزد عمدتأ نگاهی پزشکی، معنوی و مردمی و نه نگاهی مادی است.
وی ادامه داد: استان یزد سرمایه های پزشکی قوی، حاذق و توانمندی دارد و سرانه تخت بیمارستانی استان نیز از متوسط کشوری بیشتر است.
استاندار یزد گفت: حضور بیمارانی از دیگر استان های کشور در یزد، دقت و مراقبت پزشکان و لطف و مهربانی پرستاران استان برای خدمت به بیماران را نشان می دهد.
رئیس شورای سلامت استان در خصوص دستاوردهای استان در زمینه علم طب به رشد واحدهای پژوهشی و آموزشی در زمینۀ نازایی و ناباروری و ارتقای دانشگاه علوم پزشکی از نظر تعداد و کیفیت فعالیت و پژوهش دانشجویی اشاره کرد.
میرمحمدی با یادآوری برخی نگرانی های پزشکان در اجرای طرح هایی مانند طرح پلکانی گفت: در برخی مواقع فضاهایی در کشور ایجاد شده که ارزش کار پزشکی تحت ‌تاثیر قرار گرفته است و امیدواریم با توجه وزیر بهداشت و درمان، جایگاه پزشکان که سرمایه های این کشور هستند حفظ شود، چرا که حمایت از کادر پزشکی حمایت از سلامت جامعه است.
ساختمان جدید بیمارستان 324 تختخوابی شهید دکتر رهنمون یزد، صبح پنجشنبه طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ،امام جمعه و استاندار یزد و جمعی از مسئولان این استان به بهره برداری رسید.
این بیمارستان در زیر بنای 30 هزارمتر مربع و مجموع 9 طبقه ساخته شده و شامل بخش های زنان و زایمان، اطفال، گوش و حلق و بینی و چشم پزشکی است.
برای ساخت ساختمان این بیمارستان 324 تختخوابی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان دارالعباده و دارالعلم یزد در سال 1386 می باشد، 780 میلیارد ریال هزینه شده است.
کار ساخت بیمارستان شهید رهنمون یزد از سال 89 در استان آغاز شده بود.
شرکت در کنگره بزرگداشت 440 شهید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و بهره برداری از نخستین مرکز خیرساز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیر عامل کشور از جمله برنامه های سفر یکروزه وزیر بهداشت به استان یزد است.
14 بیمارستان دولتی در استان یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی است و در مجموع 132 مرکز بهداشتی درمانی شهری در استان یزد وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار