کد خبر: ۳۹۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷ 08 March 2017
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: بیمارستان های ولایت سرباز و محمد رسول‌ الله(ص) نیکشهر به عنوان بیمارستان های برتر در زمینه ترویج زایمان طبیعی معرفی شدند.

ایرج ضاربان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه سلامت مادران باردار و تولد کودک سالم اولویت نخست این دانشکده است، برنامه ترویج زایمان طبیعی به صورت ویژه آغاز شده که موفقیت هایی را نیز به همراه داشته است.
وی افزود: این 2 بیمارستان در حوزه زیر پوشش این دانشکده امسال به دلیل نداشتن هیچ موردی از مرگ مادران و ترویج زایمان طبیعی، موفق به کسب این موفقیت شدند.
وی تصریح کرد: جشنواره زایمان طبیعی با حضور مسئولان بیمارستان های سراسر کشور ماه جاری در تهران برگزار شد.
وی ادامه داد: در این جشنواره از خدمات و اقدامات انجام شده مسئولان بیمارستان ولایت سرباز و محمدرسول الله(ص) نیکشهر در راستای اجرای برنامه های طرح تحول سلامت، کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران باردار و ترویج قابل وصف زایمان طبیعی تجلیل شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با اشاره به دستاوردهای طرح تحول سلامت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان بزرگترین طرح اجتماعی دولت تدبیر و امید، انقلابی بزرگ در مناطق محروم کشور ایجاد کرده است.
ضاربان اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت 305 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 2 هزار و 182 میلیارد ریال در حوزه زیر پوشش این دانشکده در جنوب سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده که 144 طرح آن افتتاح شده و 100 طرح نیز برای هفته دولت آماده بهره برداری است.
وی تصریح کرد: افزایش پزشکان عمومی از حدود 25 نفر به 120 نفر و پزشکان متخصص از 40 نفر به 70 نفر و تجهیز همه مراکز بهداشتی درمانی به پزشک از جمله تحولات بزرگ در حوزه بهداشت و درمان منطقه در کنار توسعه زیر ساخت ها به حساب می آید.
وی گفت: این دانشکده 800 هزار نفر از مردم جنوب سیستان و بلوچستان شامل شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند را زیر پوشش دارد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار