با حضور بیش از 600 دانش‌آموز صورت گرفت
مرحله استانی مسابقات علمی-عملی هنرستان و علمی-کاربردی کاردانش با حضور 641 نفر از دانش‌آموزان استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 08 March 2017
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مرحله استانی مسابقات علمی-عملی هنرستان و علمی-کاربردی کاردانش با حضور بالغ بر 600 نفر از دانش‌آموزان استان قزوین صبح امروز برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم با اشاره به شرکت هنرجویان هنرستانی و فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: 641 نفر از هنرجویان این استان در مرحله تئوری علمی-کاربرد و علمی-عملی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 261 نفر به مرحله عملی استانی راه یافتند.

سالار قاسمی گفت: این مسابقات، چهاردهمین دوره مسابقات علمی-عملی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و پانزدهمین دوره مسابقات علمی-کاربردی هنرستان‌های کاردانش است که امروز در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات امروز در 24 رشته با حضور 98 هنرجوی دختر و 163 نفر هنرجوی پسر که در مجموع 261 نفر از هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای دخترانه و پسرانه استان قزوین است، برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: این مسابقات در 13 رشته مهارتی در زمینه صنعت، 9 رشته مهارتی در زمینه خدمات و دو رشته مهارتی در زمینه کشاورزی با حضور 23 هنرجوی پسر و 142 هنرجوی دختر، در مجموع 380 نفر از هنرجویان هنرستان‌های کاردانش در سطح کشور برگزار می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، ارتقا سطح کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و همچنین بهبود کیفیت ارائه آموزش‌های تخصصی که شامل آموزش‌های تئوری و کارگاهی و همچنین به منظور ایجاد انگیزه‌های لازم برای کشف و هدایت استعدادها و توانمندی های هنرجویان است.

این مسؤول ادامه داد: 6 نفر از هنرجویان برتر هر رشته فنی و حرفه‌ای و چهار نفر از هنرجویان برتر هر رشته مهارتی کاردانش از استان قزوین برای شرکت در مرحله کشوری مسابقات که در استان‌های مرکزی و آذربایجان غربی برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار