مسئول اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اعلام کرد: مرکز آموزشی درمانی نهم دی تربت حیدریه در حوزه ترویج زایمان طبیعی در ردیف برترین بیمارستان های کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۳۹۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸ 07 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از ایرنا، صدیقه عبدالله پور روز سه شنبه گفت: طبق ارزیابی وزارت بهداشت، این مرکز به دلیل توجه ویژه به موضوع سلامت مادر و نوزاد، فرهنگسازی و توسعه زیرساخت ها و نیز افزایش آمار زایمان طبیعی و کاهش سزارین موفق به کسب این موفقیت شده است.
وی افزود: تلاش های زیادی انجام شد تا سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کاهش آمار سزارین محقق شود و کسب این توفیق مرهون تلاش جمعی همه بخش های این دانشگاه بوده است.
وی با اشاره به رضایت نماینده سازمان بهداشت جهانی از اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت، گفت: درصد سزارین در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه در 9 ماهه اول امسال به 27 درصد رسیده است که این رقم نسبت به سال 92 (پیش از اجرای طرح تحول سلامت) 20 درصد کاهش یافته است.
وی آمار سزارین بار اول در این بیمارستان را 10 درصد اعلام کرد و گفت: این درصد شاخصی طلایی و موفقیتی بزرگ برای بیمارستان نهم دی به حساب آمده است.
مسئول اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: از این پس نیز تلاش خواهیم کرد شاخص های مطلوب خود در کاهش آمار سزارین را ارتقا بخشیده و برای ارتقای سلامت مادر و نوزاد برنامه ای طولانی مدت تدوین کنیم. 
امروز در همایش تجلیل از برترین های سلامت مادر و نوزاد که در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد رئیس بیمارستان نهم دی تربت حیدریه به دلیل کسب این موفقیت موفق به دریافت لوح بیمارستان برتر از معاون درمان وزیر بهداشت شد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت این سه شهرستان جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار